BBM Motorsport Volkswagen Golf GTI Performance (2014)
Rośnie grono firm, które modyfikują Volkswagena Golfa siódmej generacji. Kolejnym tunerem jednego z najpopularniejszych kompaktów świata jest BBM Motorsport, które Golfowi GTI dołożyło 70 KM.
14.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:47
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BBM Motorsport nie jest szczególnie znanym warsztatem w świecie tuningu, ale nie jest też całkowicie anonimowe. Na łamach Autokultu BBM gościło czterokrotnie przy czym dwa razy tuner ten zawitał na nasz portal z powodu ulepszeń przeprowadzonych w Volkswagenach Golfach – raz w aucie piątej generacji, a drugi raz szóstej.
Chociaż Golf VII nie zalał (jeszcze) naszego kraju, to już od ładnych kilku miesięcy coraz częściej można spotkać go na drogach naszych miast. Najrzadziej spośród wszystkich wersji zobaczymy na razie odmianę GTI. Nowy GTI to następca legendarnego Golfa GTI pierwszej serii – auta, które pokazało, że niewielki hatchback nie musi być wcale nudny.
Oczywiście, gdyby obecnie produkowanemu Golfowi włożyć 110-konny silnik jego praprzodka, byłby nudnym i powolnym samochodem. Na szczęście w nowym wozie jest dużo mocniejsza jednostka napędowa. 230-konny (w wersji Performance) 4-cylindrowy silnik ma objętość skokową 2,0 l. Zaopatrzony w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk benzyny motor rozwija maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm.
Szczyt momentu obrotowego jest dostępny w szerokim zakresie obrotów, bo od 1500 do 4600 obr./min. Tuż za maksimum momentu – od 4700 obr./min – zaczyna się zakres, w którym dostępna jest pełna liczba koni mechanicznych. Przedział ten kończy się przy 6200 obr./min.
Niemieckie BBM zastosowało inne oprogramowanie silnika oraz sportowy układ wydechowy, by wykrzesać z jednostki napędowej dodatkowe pokłady mocy. „Wydech” charakteryzuje się tłumikami i reaktorami katalitycznymi o pomniejszonych oporach wewnętrznych i rurami o średnicy nawet 100 mm. Całość daje 70 KM mocy i 90 Nm momentu obrotowego.
Tuner nie zapomniał o wymianie elementów układów zawieszenia i hamulcowego. To pierwsze składa się obecnie z komponentów KW, które mają możliwość elektrycznej regulacji charakterystyki pracy i obniżenia auta od 20 do 55 mm. Natomiast hamulce to produkt firmy Stoptech. Zamontowany z przodu pakiet obejmuje 328-milimetrowe tarcze i 4-tłoczkowe zaciski.
Stylistyczne modyfikacje obejmują zamontowanie 19-calowych felgi znanej firmy BBS oraz oklejenie nadwozia reklamami przedsiębiorstw, które wyprodukowały elementy wykorzystane w tuningu tego Golfa.
Dane techniczne
[u]Silnik i napęd:[/u]
• Typ: R4
• Ustawienie: z przodu, poprzecznie
• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
• Objętość skokowa: 1984 cm3
• Doładowanie: turbosprężarka
• Moc maksymalna: 300 KM
• Objętościowy wskaźnik mocy: 151,21 KM/l (seryjny – 110,99 KM/l)
• Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm
• Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
• Typ napędu: na przednie koła
[u]Hamulce i koła:[/u]
• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Stoptech, średnica 328 mm, 4-tłoczkowe zaciski
• Hamulce tylne: tarczowe
• Koła przednie: 19” BBS
• Koła tylne: 19” BBS
[u]Masy i wymiary:[/u]
• Masa własna: 1390 kg
• Stosunek masy do mocy: 4,63 kg/KM (seryjny – 6,32 kg/KM)
• Długość: 4268 mm
• Szerokość: 1799 mm
• Rozstaw osi: 2637 mm