Samochody używaneBMWUżywane BMW X5 E53 - typowe awarie i problemy

Używane BMW X5 E53 - typowe awarie i problemy

Moda na SUVy zaczęła się w USA jakiś czas temu, europejscy producenci chcąc wykorzystać nową niszę zaczęli wprowadzać na ten rynek podwyższone auta z napędem na 4 koła, ale przeznaczone do jazdy typowo miejskiej. Właśnie z takim zamysłem powstała jedna z najszybszych bulwarówek BMW X5.

BMW X5
BMW X5
Źródło zdjęć: © mat. prasowe / BMW
Artur Kuśmierzak

25.02.2011 | aktual.: 30.03.2023 09:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Auto trafiło do sprzedaży dokładnie w 2000 roku i już 3 lata później przeprowadzono jego modernizację. E53 bo takim symbolem oznaczono pierwszą generację BMW X5 wyposażono w następujące jednostki napędowe:

  • 3.0 R6 (231 KM)
  • 4.4 V8 (286 KM)
  • 4.6 si V8 (347 KM)
  • 4.8 si V8 (360 KM)
  • 3.0d R6 (194- 218 KM)

Do 2003 roku BMW X5 wykorzystywało stały napęd na 4 koła działający za pośrednictwem centralnego mechanizmu różnicowego, po modernizacji auto wyposażono w nowocześniejszy elektroniczne rozdzielany xDrive. Do przekazywania mocy w zależności od silnika wykorzystywana była 6-biegowa skrzynia manualna lub 5-stopniowy automat.

Produkcja modelu X5 E53 zakończyła się w 2006 roku, kiedy to z linii montażowych w Spartanburgu, w stanie Północna Karolina zjechał ostatni egzemplarz tego auta.

BMW X5
BMW X5© mat. prasowe / BMW

Niestety ten rodzinny bawarski SUV nie należy do samochodów tanich w utrzymaniu. Na jakie usterki warto zwrócić uwagę przed jego zakupem? Najdroższe w naprawie jest zawieszenie, koszt oryginalnego wahacza to wydatek około 900 zł, zamienniki zwykle kosztują połowę tej sumy.

Jeśli zdecydujemy się na wersję z pneumatycznym zawieszeniem koszty serwisowania gwałtownie wzrosną. Cena przedniego amortyzatora do X5 z takim systemem oscyluje w granicach 3000 zł. Wszystkie silniki napędzane są łańcuchem rozrządu i zapewniają dość wysoką bezawaryjność. Jednak mimo to musimy liczyć się z takimi usterkami jak miedzy innymi awarie cewki zapłonowej (200 zł).

BMW X5
BMW X5© mat. prasowe / BMW

Zawodna okazują się również wiskoza w wentylatorze chłodnicy (800zł). W jednostkach wysokoprężnych spotykane są awarie pompy paliwowej, której koszty naprawy oscylują w granicach 1600 zł. Niekiedy uszkodzeniu ulega też turbosprężarka.

Za nową zapłacimy ponad 6000 zł, dlatego lepiej poddać ją regeneracji wydając nieco ponad 1000 zł. 3-litrowy diesel cierpi również na awarię wtryskiwaczy, na szczęście problem ten pojawia się dopiero przy prze przebiegach rzędu 200 000 km. Taki przebieg to niestety również kres żywotności automatycznej skrzyni biegów, za jej naprawę zapłacimy z kolei około 5000 zł.

BMW X5
BMW X5© mat. prasowe / BMW

Awaryjny okazuje się też napęd na obie osie nowszej generacji nazywany xDrive, dochodzi tu głownie do uszkodzenia elektrycznego siłownika włączającego sprzęgiełko rozdzielające napęd. Ponadto zdarzają się również pęknięcia gumowych osłon przegubów napędowych.

Przed zakupie BMW X5 warto dokładnie sprawdzić upatrzony przez nas egzemplarz w ASO, powinno nam to zaoszczędzić nieprzewidzianych wydatków. Warto również dodać, że koszty eksploatacji tego auta są dość wysokie. Nawet jeśli nie wydamy dużo na naprawy to i tak sporo pieniędzy zapłacimy za paliwo (szczególne wybierając jednostkę benzynową).

Komentarze (20)