Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach

Ford zaprezentował efekty swoich prac nad pojazdami autonomicznymi w sztucznie stworzonym miasteczku Mcity, które służy m.in. badaniu takich technologii. Plany firmy przewidują przygotowanie aut na ulice do 2025 roku.

Autonomiczny Ford Fusion w akcji. Do 2025 roku pojawi się w salonach
Źródło zdjęć: © fot. Ford
Marcin Łobodziński

26.06.2017 | aktual.: 01.10.2022 20:00

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Według Leaderboard Report (sporządzonego przez Navigant Research), ze wszystkich producentów aut to Ford jest numerem jeden pod względem strategii rozwoju i wprowadzania do użytkowania samochodów autonomicznych. Zgodnie z tą strategią, w pełni autonomiczne pojazdy do wspólnego użytkowania zostaną zaoferowane w 2021 roku, natomiast auta na sprzedaż dla klientów indywidualnych do 2025 roku. Co ważne, nie będą to ultraluksusowe modele dla bogatych osób, ale zwykłe samochody dla przeciętnego klienta.

Ford zainwestował w badania i rozwój tej dziedziny motoryzacji potężną kwotę miliarda dolarów (projekt Argo AI). Na poniższym wideo prezentuje efekty prac w sztucznie stworzonym miasteczku, które służy do symulacji różnych warunków drogowych. [wpvideo]2004412[/wpvideo]

Jak widać, auto jeździ powoli i ostrożnie pomimo praktycznie braku jakiegokolwiek natężenia ruchu. Sprawnie funkcjonuje na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, radzi sobie na przejściach dla pieszych, na które wychodzi człowiek i "widzi" rowerzystów. Podczas prób osiągnęło maksymalną prędkość 25 mil na godzinę (ok. 40 km/h). Miejmy nadzieję, że nie tak będą poruszały się autonomiczne samochody, bo skoro Ford zachowuje aż tak dużą ostrożność, jeżdżąc prawie samodzielnie w mieście, to co będzie w zatłoczonych, prawdziwych metropoliach?

Samochód, który jest tu prezentowany, to amerykański odpowiednik Forda Mondeo, czyli Ford Fusion. Został wyposażony w zewnętrzne kamery oraz czujniki, które monitorują przestrzeń w promieniu 550 metrów. Jest to samochód z technologią autonomiczną poziomu czwartego, czyli umożliwiającą samodzielną jazdę bez udziału kierowcy z wyłączeniem sytuacji ekstremalnych.

Komentarze (0)