Audi Vail Concept specjalną edycją modelu Q3 [NAIAS 2012]
Przed targami w Detroit po Sieci krążyły informacje o tajemniczym koncepcie Vail marki Audi. Jak się okazało, jest to po prostu specjalna edycja modelu Q3.
10.01.2012 | aktual.: 12.10.2022 13:02
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Przed targami w Detroit po Sieci krążyły informacje o tajemniczym koncepcie Vail marki Audi. Jak się okazało, jest to po prostu specjalna edycja modelu Q3.
Nazwa auta nawiązuje do północnoamerykańskiego ośrodka sportów zimowych i właśnie taki rodzaj aktywności jest tematem przewodnim wersji Vail. Ten kompaktowy SUV ma przekonać do siebie przede wszystkim narciarzy i snowboardzistów.
Z zewnątrz uwagę przyciąga ciekawa kompozycja kolorystyczna. Nadwozie pokryto lakierem Energie ze złotymi cząsteczkami tworzącymi perłowy efekt, elementy pakietu stylistycznego pomalowano na szary mat, a wszystko okraszono jeszcze błyszczącymi, srebrnymi wstawkami i osłonami z aluminium.
Aluminiowe są także relingi dachowe przeznaczone do mocowania sprzętu, sam stelaż ma także wbudowane dodatkowe oświetlenie diodowe. Aby lepiej dać sobie radę w zimowym terenie, samochód zawieszono 30 mm wyżej, a koła rozstawiono 40 mm szerzej.
Wnętrze także ma specjalny charakter. Szara podsufitka z Alcantary, elementy z aluminium, połacie czerwonej skóry Velvet, szarej/czarnej Feinnappa i czarne wykończenie tworzą ciekawą kompozycję przeszytą kolorowymi nićmi. Panują szarość, czerń i czerwień.
W kabinie znalazło się też miejsce dla kilku niespodzianek - dodatkowy schowek bagażnika z latarkami ładowanymi w sposób indukcyjny czy działający na tej samej zasadzie termos umieszczony między fotelami będzie zawsze źródłem ciepłego napoju. Co jeszcze przygotowało Audi? Matę bagażnika z podgrzewanymi poduszkami do siedzenia, aby wygodnie ubrać sprzęt narciarski.
Zadbano także o bezpieczeństwo podróżnych. System MMI Navigation Plus rejestruje współrzędne geograficzne podczas jazdy poza zasięgiem map, co ułatwia późniejsze znalezienie drogi powrotnej. Dodatkowo na wyświetlaczu pojawią się informacje o przechyleniu poprzecznym i bocznym auta, aby ci, którzy poczują się zbyt terenowo, nie przesadzili przy pokonywaniu przeszkód.
Pod maską Q3 Vail pracuje jednostka R5 2,5 TFSI o mocy 314 i momencie obrotowym 400 Nm. Zapewnia ona przyspieszenie 0-100 km/h w 5,5 s i prędkość maksymalną 262 km/h. W komorze silnika jest kilka dodatkowych akcentów stylistycznych, ale nie zapomniano także o praktycznych dodatkach. Filtr powietrza zabezpieczono przed zanieczyszczeniami i wzmocniono dolne osłony silnika.
Źródło: Audi