Audi R18 e‑tron quattro na sezon 2015
Audi zaprezentowało najnowsze wcielenie wielokrotnego zwycięzcy wyścigów długodystansowych na sezon 2015.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Audi w tym roku chce odzyskać prymat w World Endurance Championship i zadbać o kolejne zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, tym razem nie podarowane od losu. Niemcy doskonale zdają sobie sprawę z tego, że w minionym sezonie odstawali osiągami od konkurencji. Nowe Audi R18 przechodzi teraz do klasy 4MJ.
Zobacz także
Najbardziej widoczne zmiany zauważymy w przedniej części nadwozia. Na błotnikach pojawiły się pokaźnych rozmiarów wloty powietrza. Zmusiło to projektantów do modyfikacji układu świateł. Modyfikacjom uległo również przednie skrzydło i pokrywa silnika. Wszystkie zmiany w aerodynamice mają pomagać w uzyskaniu wyższej przyczepności.
To, czego nie widać to nowe zawieszenie mające łagodniej obchodzić się z oponami i układ odzyskiwania energii o większej wydajności, m. in. o 17 procent wydajniejsze koło zamachowe Flybrid. Teraz na okrążeniu nowe R18 będzie odzyskiwało do 4 megadżuli energii. Silnik elektryczny ma moc 272 KM. Głównym źródłem napędu pozostaje 6-cylindrowy turbodiesel, w tym roku o pojemności 4,0 l i mocy maksymalnej 558 KM oraz zużywający o 2,5 procenta mniej paliwa. Gotowy do jazdy bolid waży 870 kg.