Audi podzieliło się ceną Q8. Jest tańsze niż limuzyna
Flagowe Audi Q8 wjeżdża do salonów. To największy – mający ponad 3 metry rozstawu osi – i najbardziej zaawansowany samochód z Ingolstadt. Na razie Q8 oferowane będzie z jednostką wysokoprężną. Jak nietrudno się domyślić, tanio nie jest.
17.07.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:48
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Audi Q8 ma być jeszcze bardziej ekskluzywną i nieco bardziej sportową odmianą gigantycznego Q7. Auto zapowiada przyszłą ewolucję języka stylistycznego niemieckiej marki. Oczywiście mamy do czynienia z wielkim, ośmiokątnym grillem Singleframe. Informacja prasowa wspomina, że "wiele detali przywodzi na myśl stylistykę pierwszego audi quattro". Do tego stwierdzenia podchodzimy z rezerwą.
Na razie Audi Q8 oferowane będzie w Polsce z 6-cylindrową jednostką wysokoprężną o pojemności 3 litrów i mocy 286 KM. Silnik korzysta z dobrodziejstw 48-woltowej instalacji elektrycznej (układ mild hybrid), a przekazuje moc na wszystkie cztery koła poprzez 8-biegową przekładnię tiptronic. Takie samochody wycenione będą na minimum 369 000 zł. Dla porównania, Q7 oferowane jest od 281 200 zł, a jeszcze pachnące świeżością A8 od 409 000 zł.
Standardowe wyposażenie Audi Q8 obejmuje wirtualny kokpit (zamiast tradycyjnych zegarów), układ regulacji tłumienia amortyzatorów, diodowe reflektory przednie i automatyczną klimatyzację. Opcjonalnie oferowane będą pakiety stylistyczne S line Exterieur czy pakiet sportowy S line, felgi o rozmiarach sięgających nawet 21 cali, tylna oś skrętna czy system muzyczny Bang & Olufsen.