Audi podzieliło się ceną Q8. Jest tańsze niż limuzyna
Flagowe Audi Q8 wjeżdża do salonów. To największy – mający ponad 3 metry rozstawu osi – i najbardziej zaawansowany samochód z Ingolstadt. Na razie Q8 oferowane będzie z jednostką wysokoprężną. Jak nietrudno się domyślić, tanio nie jest.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Audi Q8 ma być jeszcze bardziej ekskluzywną i nieco bardziej sportową odmianą gigantycznego Q7. Auto zapowiada przyszłą ewolucję języka stylistycznego niemieckiej marki. Oczywiście mamy do czynienia z wielkim, ośmiokątnym grillem Singleframe. Informacja prasowa wspomina, że "wiele detali przywodzi na myśl stylistykę pierwszego audi quattro". Do tego stwierdzenia podchodzimy z rezerwą.
Na razie Audi Q8 oferowane będzie w Polsce z 6-cylindrową jednostką wysokoprężną o pojemności 3 litrów i mocy 286 KM. Silnik korzysta z dobrodziejstw 48-woltowej instalacji elektrycznej (układ mild hybrid), a przekazuje moc na wszystkie cztery koła poprzez 8-biegową przekładnię tiptronic. Takie samochody wycenione będą na minimum 369 000 zł. Dla porównania, Q7 oferowane jest od 281 200 zł, a jeszcze pachnące świeżością A8 od 409 000 zł.
Standardowe wyposażenie Audi Q8 obejmuje wirtualny kokpit (zamiast tradycyjnych zegarów), układ regulacji tłumienia amortyzatorów, diodowe reflektory przednie i automatyczną klimatyzację. Opcjonalnie oferowane będą pakiety stylistyczne S line Exterieur czy pakiet sportowy S line, felgi o rozmiarach sięgających nawet 21 cali, tylna oś skrętna czy system muzyczny Bang & Olufsen.