Audi E‑Tron 50 dołącza do oferty. Ma mniejszy zasięg, ale będzie tańsze

Audi poszerza gamę wersji swoich elektrycznych modeli o nową, tańszą propozycję jaką jest E-Tron 50 Quattro. Auto będzie alternatywą dla znanego nam już E-Trona 55, oferując dużo mniejszą moc oraz zasięg.

Poza mniejszym zasięgiem i mocą, E-Tron 50 nie różni się znacząco o mocniejszego wydania.
Poza mniejszym zasięgiem i mocą, E-Tron 50 nie różni się znacząco o mocniejszego wydania.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

02.08.2019 | aktual.: 28.03.2023 10:12

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nowa propozycja Audi może pochwalić się akumulatorami o pojemności 71 kWh. To o 24 kWh mniej niż w przypadku jedynego dotychczas wariantu E-Tron 55. Jej maksymalny zasięg na jednym ładowaniu oscyluje w granicach 300 km. Jest więc o około 90 km mniejszy niż w droższej odmianie. Jeśli będziecie w stanie to zaakceptować, nie tylko zapłacicie mniej, ale i otrzymacie znacznie lżejszy samochód - dokładnie o 120 kg.

Pod względem technicznym obie wersje nie różnią się znacząco. E-Tron 50 Quattro także dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi - po jednym na każdą oś. Z tą różnicą, że ich moc jest znacznie mniejsza. Łącznie generują 312 KM oraz 540 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Takie parametry pozwalają osiągać setkę w przyzwoitym czasie 7 sekund i rozpędzać się maksymalnie do 189 km/h.

Audi nie ukrywa, że nowa wersja przeznaczona jest dla spokojniejszych kierowców, którzy szukają wydajnego napędu elektrycznego, nie stawiając osiągów na pierwszym miejscu. Takie podejście może się opłacić, szczególnie gdy różnica w cenie do mocniejszego wariantu okaże się wystarczająco duża. Na razie jednak nie wiemy ile dokładnie trzeba będzie wyłożyć za nowego E-Trona.

Obraz
© mat.prasowe

Wyposażenie obydwu odmian nie powinno się znacząco różnić. W standardzie można liczyć na wszelakie systemy wspomagania jazdy, pneumatyczne zawieszenie, czy słynne już kamery zamiast lusterek. Jedyną niedogodność może stanowić dłuższy czas ładowania. Mimo możliwości szybkiego ładowania, cały proces zajmie nieco więcej niż w E-Tronie 55. Szacuje się, że napełnienie baterii w 80-procentach potrwa około 30 minut.

Produkcja nowego, elektrycznego SUV-a Audi powinna wystartować jeszcze w tym roku. Niebawem poznamy prawdopodobnie jego ceny. Warto wspomnieć, że mocniejsze wydanie kosztuje w Polsce co najmniej 347 700 złotych.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/16]
Źródło artykułu:WP Autokult
Audicrossover/suvelektryczny
Komentarze (4)