Audi 80
Audi 80 zalicza się do mniejszych samochodów reprezentacyjnych, a jego produkcja trwała przez 30 lat, zaczynając od 1966 roku. Przez 13 lat Audi 80 było produkowane na tej samej płycie podłogowej, co Volkswagen Passat (Audi i Volkswagen to firmy należące do tego samego koncernu, czyli Volkswagen Group, w związku z czym samochody tych przedsiębiorstw często bazują na identycznych elementach).
Mimo że przeważająca część fabryk, z których wyjeżdżały nowe egzemplarze Audi 80, była zlokalizowana w Niemczech, w takich miastach jak Wolfsburg, Ingolstadt czy Emden, to w produkcji Audi 80 uczestniczył też zakład z Tokio.
Rodzaje silników w Audi 80 były dość zróżnicowane. W Audi 80, oprócz standardowych silników spalinowych, montowano również silniki Diesla, takie jak silnik TD (Turbo Diesel), silnik TDI (Turbo Diesel z bezpośrednim wtryskiem) czy "zwykły" Diesel.
W latach 70. w Stanach Zjednoczonych i Australii Audi 80 było dostępne pod nazwą Audi Fox, a w latach 80. jako Audi 4000.
Bezpośrednim następcą Audi 80 zostało Audi A4. Świadczy o tym chociażby nazewnictwo poszczególnych generacji tych aut – produkcja Audi 80 zatrzymała się bowiem na generacji B4, natomiast pierwsza generacja Audi A4 była oznaczona symbolem B5.