AMG w przyszłości postawi na downsizing i hybrydy
AMG kojarzone jest z wysokolitrażowymi jednostkami napędowymi oraz brakiem uległości wobec ekologicznego lobby. Czy w przyszłości może się coś zmienić?
11.04.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:23
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W niedawnej rozmowie z Edmunds szef AMG – Ola Källenius – przyznał, że nie jest zainteresowany silnikami Diesla. Nadworny tuner Mercedesa preferuje agresywną charakterystykę silników benzynowych.
AMG zapowiada jednak w przyszłości downsizing oraz zastosowanie napędu hybrydowego. Auto z elektrycznym wspomagaczem powstanie jednak dopiero wtedy, „kiedy rynek będzie na to gotowy”. Bliższe proekologiczne plany AMG obejmują jedynie usprawnienia aktualnych silników, aby spełnić obietnicę 20-procentowego obniżenia spalania do 2017 roku (50. urodzin AMG). Fani mocarnego V12 produkcji AMG na razie mogą jednak spać spokojnie. Motor ma pozostać w gamie jeszcze przez najbliższe 5-6 lat.
Mimo że AMG zapowiada przejście na mniejsze jednostki napędowe, na pewno nie będzie oznaczać to małej mocy nowych aut. Warto wspomnieć o nowych Mercedesach A 45 AMG i CLA 45 AMG, które pod maskami skrywają aż 360 KM generowanych przez zaledwie 2,0-litrowe, ale turbodoładowane silniki.
Źródło: Edmunds