Alfa Romeo GTV Bi‑Motore z dwoma silnikami V6! [wideo]
Co można zrobić z autem, kiedy brakuje mu mocy? Najprostszym rozwiązaniem jest tuning lub zmiana jednostki napędowej na większą. Istnieje jeszcze jedna możliwość, z której skorzystał twórca tej Alfy GTV. Można zamontować w aucie drugi silnik, jednak to naprawdę trudne zadanie.
09.03.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:27
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Co można zrobić z autem, kiedy brakuje mu mocy? Najprostszym rozwiązaniem jest tuning lub zmiana jednostki napędowej na większą. Istnieje jeszcze jedna możliwość, z której skorzystał twórca tej Alfy GTV. Można zamontować w aucie drugi silnik, jednak to naprawdę trudne zadanie.
Pewien Holender o imieniu Stephan postanowił wzmocnić swoją srebrną Alfę GTV. Standardowo jego auto ma zamontowany z przodu silnik V6 o pojemności 3,0-litra. Stephan uznał, że zamiast bawić się w tuning, lepiej będzie zamontować z tyłu drugi silnik, również pochodzący z Alfy.
Tuner wybrał jednostkę JTS o pojemności 3,2 litra. Oprócz samego silnika w aucie przeszczepiono również fragmenty podwozia, zawieszenia oraz hamulców z większej i cięższej Alfy 166. Silniki scalają dwie pięciobiegowe przekładnie manualne, które dla odmiany pochodzą z Lancii Kappy 2,4 JTD.
Mimo sporych kosztów i wielu godzin ciężkiej pracy udało się stworzyć jedną z najmocniejszych, o ile nie najmocniejszą Alfę GTV na świecie. Łączna moc obu jednostek wynosi 487 KM oraz 577 Nm momentu obrotowego. Auto rozpędza się dzięki temu do pierwszej setki w około 4,5 sekundy oraz osiąga prędkość maksymalną 290-300 km/h.
Więcej szczegółów dotyczących budowy auta na filmach poniżej.
GTV Bi-Motore
Alfa Romeo GTV Bimotore met 487 pk
Źródło: Carscoop