Alfa Romeo Giulietta z dwusprzęgłowym automatem
Po MiTo przyszła wreszcie pora na nieco większą i naprawdę udaną Giuliettę. Kompaktowy hatchback aspirujący do klasy premium dostał właśnie sześciobiegową dwusprzęgłową przekładnie automatyczną TCT. Dzięki niej Giulietta ma być jeszcze szybsza.
04.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Od dzisiaj, czyli od poniedziałku, w salonach Alfy Romeo na terenie całej Polski można kupić nową Giuliettę wyposażoną w automatyczną skrzynię biegów. Nie jest to zwykły automat, a nowoczesna dwusprzęgłowa przekładnia, która ma uczynić auto jeszcze szybszym i bardziej ekonomicznym.
Skrzynia TCT, bo o niej mowa, obsługiwana może być zarówno za pomocą drążka, jak i przy pomocy łopatek umieszczonych za kierownicą, podobnie jak w przypadku przekładni DSG Volkswagena. Automat dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych.
Pierwszą z nich jest benzynowy motor 1,4 MultiAir o mocy 170 KM, który został okrzyknięty najlepszą nową konstrukcją 2010 roku. Alfa z manualną przekładnią przyspiesza do pierwszej setki w 7,8 sekundy i spala według producenta średnio 5,8 litra benzyny na 100 km. Według Alfy Romeo, Giulietta z dwusprzęgłową przekładnią jest o 0,1 sekundy szybsza w sprincie do setki i zadowala się 5,2 litrami paliwa na 100 km.
Drugą jednostką, z którą współpracuje ta przekładnia jest turbodiesel 2,0 JTD również produkujący 170 KM. W tym przypadku także udało się skrócić sprint do setki o 0,1 sekundy, spalanie spadło natomiast o 0,2 litra. Różnica jest więc niezauważalna, ale to dobrze - miłośnicy automatów nie stracą świetnych osiągów.
W przypadku obu wersji Giulietta z dwusprzęgłową skrzynią TCT jest o 8000 zł droższa od wersji z sześciobiegowym manualem.