Afera dieselgate dotknie bezpośrednio również firmę Audi

Amerykańskie władze odnalazły nielegalne oprogramowanie w silnikach 3.0 TDI stosowanych w samochodach marek Audi, Porsche i Volkswagen. Okazało się, że wyłączało układ oczyszczania spalin po 22 minutach pracy.

Afera dieselgate dotknie bezpośrednio również firmę Audi
Marcin Łobodziński

08.08.2016 | aktual.: 14.10.2022 13:54

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Ciąg dalszy afery spalinowej, która wydaje się już nie mieć końca. Tym razem dotyczy większego silnika 3.0 V6 TDI stosowanego w droższych pojazdach Grupy VW, w markach Audi, Porsche i Volkswagen. Amerykańskie władze odnalazły w oprogramowaniu niezgodność polegającą na wyłączaniu systemów oczyszczania spalin dopiero po 22 minutach, czyli po dwóch minutach po zakończeniu badania emisji szkodliwych substancji. Ani rzecznik EPA, ani też przedstawiciele Audi, które jest odpowiedzialne za przygotowanie jednostki 3.0 TDI, nie skomentowali tej sprawy, ale podobno już 10 sierpnia ma się odbyć przesłuchanie w sądzie.

Do tej pory wszystkie marki koncernu VW AG oprócz samego Volkswagena wyszły z afery dieselgate w miarę lekko. W zasadzie nie mówi się o Seacie i Škodzie, a nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że Porsche także należy do tej grupy. Całą winą obarczono Volkswagena, ale teraz okazuje się, że siostrzana firma Audi też ma nieczyste sumienie. To właśnie inżynierowie z Ingolstadt opracowali silnik 3.0 TDI, a także oprogramowanie sterujące. Porsche oberwie niejako rykoszetem jako firma, która używa tego silnika w modelach oznaczonych: Macan Diesel i Cayenne Diesel. Być może wiedząc o tym wszystkim, w Zuffenhausen zbudowano nową jednostkę wysokoprężną V8, która zadebiutowała w nowej Panamerze.

Jeżeli w najbliższym czasie dojdzie do potwierdzenia powyższych informacji w oficjalnym oświadczeniu firmy Audi, to zarówno ta jak i Porsche mogą stracić reputację w Stanach Zjednoczonych gdzie jest około 85 tys. samochodów z nielegalnym oprogramowaniem i innych krajach. W zeszłym miesiącu władze Korei Południowej wprowadziły zakaz rejestracji samochodów marki Volkswagen z silnikiem Diesla. Koncern bardzo dużo straci jeżeli podobny zakaz będzie dotyczył marek Audi i Porsche.

Komentarze (10)