ADAM - luksusowy mieszczuch Opla/Vauxhalla w końcu oficjalnie! [Paryż 2012]

Oto Opel/Vauxhall ADAM, mały miejski samochód segmentu A, którego głównym celem jest konkurencja z takimi autami jak m.in. Mini czy Fiat 500.

ADAM - luksusowy mieszczuch Opla/Vauxhalla w końcu oficjalnie! [Paryż 2012]
Rafał Warecki

27.09.2012 | aktual.: 12.10.2022 17:01

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Oto Opel/Vauxhall ADAM, mały miejski samochód segmentu A, którego głównym celem jest konkurencja z takimi autami jak m.in. Mini czy Fiat 500.

Mały mieszczuch został nazwany na cześć założyciela marki - ADAM-a Opla, a jego nadwozie utrzymano w retro-nowoczesnym stylu mającym przyciągnąć młodych klientów. Samochód można indywidualizować na wiele sposobów - od kół przez kabinę po dach. W oczy rzuca się kilka ciekawych rozwiązań stylistycznych takich jak np. kompozycja wspomnianego wcześniej dachu czy oryginalne przetłoczenia na bokach.

Nie mniej awangardowe w klasie A niż samo nadwozie ma być dostępne wyposażenie. W cenniku pojawią się m.in.: systemy multimedialne kompatybilne z urządzeniami opartymi na systemie iOS/Android, podgrzewana kierownica, asystent automatycznego parkowania i martwego pola, 18-calowe obręcze kół czy światła do jazdy dziennej w technologii LED. W salonach będą dostępne trzy różne wersje ADAM-a: JAM (modna), GLAM (elegancka) oraz SLAM (sportowa).

Obraz

Model ADAM bazuje na platformie podwoziowej SCCS (Small Common Components and Systems) rozwijanej wspólnie z Fiatem i wykorzystanej przy modelu 500, choć z wymiarami 3700 mm długości, 1720 mm szerokości i przy rozstawie osi 2311 mm bliżej mu do Mini.

Zawieszenie to sprawdzone połączenie kolumn typu MacPherson z przodu i belki skrętnej z tyłu. Pod maską będzie mógł pracować jeden z dwóch silników z rodziny ecoFLEX: 1,2 l (70 KM) lub 1,4 l (87 KM albo mocniejszy wariant 100 KM). Niezależnie od wersji napęd będzie przenoszony na przednią oś przez pięciobiegową przekładnię manualną (Start&Stop w opcji).

Premiera na żywo odbędzie się podczas zbliżających się targów motoryzacyjnych w Paryżu, sprzedaż ruszy na początku 2013 roku.

Opel ADAM: Just Unique

Opel ADAM promotional trailer

[aktualizacja 27 września]

Podano cenę podstawowej 70-konnej wersji małego Opla ADAM-a. Będzie ona wynosić 11 500 euro (ok. 47 000 zł). Opel pochwalił się też cenami wybranych opcji dodatkowych. Za podsufitkę z 60 diodami LED imitującymi gwieździste niebo trzeba będzie zapłacić 380 euro. Z kolei system multimedialny ItelliLink z nawigacją satelitarną, to wydatek rzędu 300 euro. Za 580 euro będzie można dokupić system Advanced Park Assist sprzężony z systemem wykrywania martwego punktu. Polskie ceny ADAM-a zostaną ujawnione w listopadzie.

[aktualizacja 27 września]

Zobaczcie jak prezentuje się Opel Adam na targach motoryzacyjnych w Paryżu.

  • Opel Adam
  • Opel Adam
  • Opel Adam
  • Opel Adam
  • Opel Adam
  • Opel Adam
  • Opel Adam
  • Opel Adam
  • Opel Adam
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/35] Opel Adam

Źródło: Opel

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)