Acura RLX - japoński luksus dla Amerykanów [wideo]
Acura RLX wejdzie do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych wiosną 2013 r. Luksusowy sedan jest następcą modelu RL, który na innych rynkach był znany jako Honda Legend.
14.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Seryjna Acura RLX w nieznacznym stopniu różni się od wersji koncepcyjnej, zaprezentowanej w kwietniu na targach w Nowym Jorku. W stosunku do prototypu, zmienione zostały zderzaki.
Sedan ma dość spokojną linię. Na uwagę zasługują boczne przetłoczenia łączące się z przednimi błotnikami. Acura RLX ma w pełni LED-owe reflektory.
Wnętrze przypomina stylem amerykańską Hondę Accord. Na konsoli centralnej zostały zamontowane dwa ekrany dotykowe: 8-calowy do nawigacji oraz 7-calowy do obsługi innych funkcji. W skład wyposażenia auta wchodzi m.in. 3-strefowa klimatyzacja.
Acura RLX ma 498 cm długości i jest o 1 cm dłuższa od RL. Rozstaw osi i szerokość zwiększyły się o ok. 5 cm. Jak twierdzi producent, zmiana wymiarów sprawiła, że samochód oferuje prawie 8 cm więcej przestrzeni na nogi w porównaniu np. do BMW Serii 5 czy Audi A6.
Sedan jest wyposażony w Precision All-Wheel Steer (P-AWS), czyli system tylnych kół skrętnych sterowanych niezależnie. W momencie wejścia na rynek, Acura RLX będzie dostępna z silnikiem z bezpośrednim wtryskiem 3,5 V6 o mocy 310 KM i maksymalnym momencie obrotowym 368 Nm.
Napęd będzie trafiał na przód za pośrednictwem 6-stopniowej automatycznej skrzyni biegów Sequential SportShift. W późniejszym okresie 2013 r. do oferty dołączy odmiana hybrydowa, wyposażona w benzynową jednostkę 3,5 V6 oraz 3 motory elektryczne. Układ ma generować łącznie 370 KM.
Hybryda będzie miała napęd na 4 koła Sport Hybrid Super Handling All-Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD) i 7-biegową, 2-sprzegłową przekładnię.
Acura - 2014 RLX - First Look
Źródło: WCF