Acura poddaje liftingowi model ZDX tuż przed wycofaniem z produkcji
Acura ZDX bardzo słabo się sprzedaje i za kilka miesięcy zniknie z amerykańskiego rynku. Żeby choć trochę pobudzić popyt przed wycofaniem z salonów, producent poddał auto drobnym modyfikacjom i poprawił jego wyposażenie.
12.10.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Acura wprowadziła ZDX do Stanów Zjednoczonych na przełomie 2009 i 2010 r. Crossover łączący w sobie cechy SUV-a i coupé miał rywalizować ze zbudowanym według tego samego konceptu BMW X6. Japoński samochód do września tego roku rozszedł się jednak w liczbie zaledwie 5544 egzemplarzy.
W tym roku udało się sprzedać 1564 sztuki. Dla porównania, w okresie od stycznia do sierpnia BMW X6 znalazło w USA 3614 nabywców.
W związku z tym ZDX wkrótce przestanie być wytwarzany. Acura oficjalnie podaje, że głównym powodem takiej decyzji nie była mała popularność, a chęć wypromowania podobnego modelu MDX. W ofercie jest też zbliżony RDX.
Zanim crossover sprzedawany pod luksusową marką Hondy ostatecznie zniknie, będzie go można kupić w wersji po liftingu. Zmiany są naprawdę niewielkie. Acura dostała inny grill i felgi o nowym wzorze.
Tańsze odmiany otrzymały wyposażenie z wersji bogatszych. Acura ZDX z rocznika modelowego 2013 ma na pokładzie m.in. podgrzewane i wentylowane fotele, nawigację satelitarną i 435-watowy, 10-głośnikowy system audio.
Crossover ma składane elektrycznie lusterka, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamerę cofania oraz systemy ostrzegające o zbliżaniu się do przeszkody (Forward Collision Warning – FCW) i zmianie pasa ruchu (Lane Departure Warning – LDW).
Pod maską auta pracuje silnik 3,7 V6 o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym rzędu 366 Nm. Motor jest sprzężony z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów.
Acura ZDX 2013 trafi do sprzedaży 19 października w cenie podstawowej 50 920 dol. (ok. 160 000 zł).
Źródło: Car and Driver • WCF