Abt Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI Power (2014)

Już za niespełna 2 tys. euro Abt Sportsline oferuje tuning dieslowskiej jednostki napędowej montowanej na przykład w Volkswagenie Multivanie. Za te niezbyt wielkie pieniądze dostajemy niewiele, a konkretnie… prawie nic.

Abt Volkswagen Multivan 2.0 BiTDI Power (2014)
Olgierd Lachowski

20.01.2014 | aktual.: 08.10.2022 09:46

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Z pewnością z warsztatu firmy Abt nie wyjedzie nigdy najszybszy van świata, bo ten tuner zajmuje się przeróbkami przede wszystkim modeli Audi, wśród których ulubionym jest R8 w różnych wariantach. Nie można powiedzieć, żeby Abt nie zajmował się tuningiem prawie całej palety aut koncernu Volkswagen, ale też nie jest tak, że wszystkie wozy są modyfikowane do granic możliwości, czego przykładem jest Multivan z 2-litrowym silnikiem wysokoprężnym.

Opuszczając bramy fabryki Volkswagena, dieslowski 2-litrowiec ma moc 180 KM przy 4000 obr./min, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm w zakresie 1500-2000 obr./min. W Multivanie silnik jest montowany z przodu w poprzek i temu nielekkiemu autu zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,30 s i prędkość maksymalną 191 km/h.

Obraz

A co oferuje Abt? Za niemal 2000 euro tuner z Niemiec modyfikuje oprogramowanie motoru, dzięki czemu moc rośnie do równych 200 KM, a moment obrotowy podskakuje o 40 Nm. Jaka jest różnica w osiągach samochodu? Ulepszony Volkswagen do setki rozpędza się w 10,10 s, a jego prędkość jest większa o 8 km/h. Doprawdy szał. Szkoda, że ekipa Abt zapomniała, że Multivan jest ponad 2 razy cięższy na przykład od modelu up! i te 20 KM różnicy to żadna różnica.

Jeżeli ktoś zdecyduje się na kompletny tuning Volkswagena z rodziny T5, to otrzyma jeszcze pakiet stylistyczny, który Abt nazywa aerodynamicznym, oraz komplet felg. Zestaw spojlerów obejmuje listwę pod przednim zderzakiem, nakładki na progi, fartuch pod zderzakiem z tyłu i tylny spojler na dachu. Wszystko jest wykonane z tworzywa sztucznego.

Obraz

Jedyny dostępny komplet kół to zestaw z 19-calowymi felgami o asymetrycznym wzorze i oponami 255/40 R 19. Za to wybór wśród zawieszeń jest nieco większy, ponieważ obejmuje zarówno sportowe sprężyny, jak i regulowane zawieszenia.

Dane techniczne

[u]Silnik i napęd:[/u]

• Typ: R4, ZS

• Ustawienie: z przodu, poprzecznie

• Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder

• Objętość skokowa: 1968 cm3

• Doładowanie: 2 turbosprężarki

• Moc maksymalna: 200 KM przy 4000 obr./min

• Objętościowy wskaźnik mocy: 101,63 KM/l (seryjny – 91,46 KM/l)

• Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm przy 1500-2000 obr./min

• Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

• Typ napędu: na przednie koła

[u]Hamulce i koła:[/u]

• Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane

• Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

• Koła przednie: 8,5 x 19″

• Koła tylne: 8,5 x 19″

• Opony przednie: 255/40 R 19

• Opony tylne: 255/40 R 19

[u]Masy i wymiary:[/u]

• Masa własna: 2356 kg

• Stosunek masy do mocy: 11,78 kg/KM (seryjny – 13,09 kg/KM)

• Długość: 4892 mm

• Szerokość: 1904 mm

• Rozstaw osi: 3000 mm

[u]Osiągi:[/u]

• Przyspieszenie 0-100 km/h: 10,10 s

• Prędkość maksymalna: 199 km/h

Abt Multivan 2.0 BiTDI Power

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/3]
Komentarze (5)