20.07.2018 | aktual.: 01.10.2022 17:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Standardowo Audi RS3 Sportback ma 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik o mocy 400 KM. W połączeniu z napędem quattro i siedmiostopniowym automatem rozpędza auto do 100 km/h w 4,1 s, a prędkość maksymalna to opcjonalnie 280 km/h. Po kuracji w ABT liczby te ulegają zauważalnej poprawie.
Niemiecki tuner wyciągnął z jednostki dodatkowe 100 KM, a moment obrotowy teraz wynosi 570 Nm. Czas potrzebny na osiągnięcie pierwszej setki spadł do 3,7 s, zaś prędkość maksymalna wzrosła do okrągłych 300 km/h. Gdyby tego było mało, w aucie pojawił się nowy, większy układ wydechowy. W tym modelu nikt nie będzie narzekał na brak wrażeń dźwiękowych.
Jak na tak poważne zmiany pod maską, nadwozie zostało zmodyfikowane dość subtelnie. Skromny bodykit, czarne pierścienie na grillu, małe oznaczenia ABT i dodatkowe wyloty powietrza na nad kolach – po tym można poznać, że ma się do czynienia z mocniejszym RS3. Na uwagę zasługują też duże, 20-calowe felgi malowane na czarno.
ABT przygotowało również słabszą wersję wzmocnionego RS3. Zamiast 500 KM silnik generuje "zaledwie" 460. Opcjonalnie klienci mogą zdecydować się też na mniejsze, 19-calowe felgi.