Audi RS3 zmodyfikowane przez ABT. 500 KM w kompaktowym sedanie
Każdy, kto choć trochę interesuje się motoryzacją wie, że Audi z literami "RS" mogą pochwalić się imponującymi osiągami. Niektórym jednak nie wystarcza to, co wypracowali inżynierowie z Ingolstadt. Z pomocą na szczęście przychodzą tunerzy.
22.06.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:45
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Jednym z nich jest niemiecka firma ABT, która regularnie bierze na warsztat najnowsze modele Audi. Tym razem w ręce specjalistów trafił kompaktowy sedan, z mocnym, 2,5-litrowym silnikiem. Mowa oczywiście o RS3 Sedan.
Zobacz także
Auto już w serii może poszczycić się znakomitymi osiągami. Moc wynosząca 400 KM i maksymalny moment obrotowy 480 Nm, przenoszony na wszystkie koła dają efekt w postaci piorunującego przyspieszenia. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po zaledwie 4,1 sekundy. Nadal zbyt dużo? ABT pomoże obniżyć ten wynik do 3,7 sekundy.
Aby osiągnąć taki rezultat niezbędne są modyfikacje układu dolotowego, wydechu i odpowiednie zestrojenie całości. Wynik takich zabiegów jest zaskakujący. Tunerowi udało się uzyskać dodatkowe 100 KM i 90 Nm. Poza wspomnianym już przyspieszeniem, poprawiła się także prędkość maksymalna. Teraz wskazówka licznika zatrzyma się na 299 km/h.
Napęd stanowi oczywiście główną część programu w prezentowanym projekcie. Warto jednak wspomnieć, że ABT zdecydowało się też na wydajniejsze hamulce i sztywniejsze zawieszenie. To tyle jeśli chodzi o mechanikę.
W kwestii wyglądu natomiast zdecydowano się na dość dyskretny pakiet, w skład którego wchodzą dokładki zderzaka i progów oraz imponujący dyfuzor, w który wkomponowano ogromne końcówki wydechu o średnicy 102 mm. Wisienką na torcie są czarne felgi o klasycznym wzorze pięcioramiennej gwiazdy. Klienci mogą wybierać spośród 19 i 20-calowych obręczy.
A co z wnętrzem? Tutaj także widać pracę specjalistów z ABT. Logo firmy zdobi m.in. fotele. Nie brakuje również plakietki na desce rozdzielczej, przypominającej, że nie mamy do czynienia ze zwykłym RS3. Wstawki z włókna węglowego także nie powinny nikogo dziwić. Ile to wszystko kosztuje? Tego niestety nie wiemy. Biorąc jednak pod uwagę renomę ABT w temacie modyfikacji Audi, tanio raczej nie jest.