Abarth 500C: Fiat 500 bez dachu, ale z dużą mocą
Nadworny tuner Fiata, włoska firma Abarth, postanowiła przygotować sportową wersję Fiata 500C. Zwykłą "pięćsetkę" w ich wydaniu mogliśmy podziwiać już dość dawno temu, jednak dopiero teraz - z okazji targów w Genewie - postanowiono zaprezentować światu wersję bez dachu nad głową. Gwoździem programu jest podrasowany silnik turbo, który produkując większą moc pozwala czerpać jeszcze większą przyjemność z jazdy. A to wszystko ze świeżym nad głową.
25.02.2010 | aktual.: 02.10.2022 20:09
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nadworny tuner Fiata, włoska firma Abarth, postanowiła przygotować sportową wersję Fiata 500C. Zwykłą "pięćsetkę" w ich wydaniu mogliśmy podziwiać już dość dawno temu, jednak dopiero teraz - z okazji targów w Genewie - postanowiono zaprezentować światu wersję bez dachu nad głową. Gwoździem programu jest podrasowany silnik turbo, który produkując większą moc pozwala czerpać jeszcze większą przyjemność z jazdy. A to wszystko ze świeżym nad głową.
Za moc odpowiada silnik T-Jet (nie mylić z napędami odrzutowymi!), a więc jednostka 1,4-litra turbo. Produkuje ona 140KM i maksymalny moment obrotowy wynoszący 206Nm, dostępny już od 2000 obr./min. Wszystko to przekazywane jest bezpośrednio na przednią oś, za pomocą 6-biegowej skrzyni automatycznej, która może także działać w trybie manualnym (łopatki do zmiany biegów znajdują się tuż za kierownicą). Dzięki takiemu zestawieniu mały Abarth 500C może przyspieszać do 100km/h w 8,1-sekundy i osiągać prędkość maksymalną 205km/h. Średnie zużycie nie powinno przy tym przekroczyć 6,5-litrów w trybie mieszanym.
Nieźle, ale bez szału.Na szczęście włoska firma zapowiedziała, że za jakiś czas zamierza wprowadzić na rynek mocniejszą wersję "Esseesse". Powinniśmy się spodziewać jego premiery jeszcze w tym roku. Tymczasem Abarth 500C oprócz zmian pod maską otrzymał także szereg nowości wizualnych. Mowa o aerokicie z logo skorpiona, w skład którego wchodzą przedni i tylny zderzak, listwy boczne, spojler dachowy, a także dyfuzor z podwójną końcówką wydechu. Klienci dodatkowo mogą wybrać kolor zwijanego dachu (czarny lub tytanowo-szary), podczas gdy w standardzie otrzymują ciekawy lakier w kontrastowej tonacji.[block position="inside"]9233[/block]
Źródło: carscoop