700‑konna Srebrna Strzała – Wheelsandmore SLR McLaren Roadster 722 S Stage II (2010)
Niemieckie Wheelsandmore powiększa właśnie swoją ofertę o komponenty do limitowanego do 150 egzemplarzy, ekskluzywnego, 650-konnego roadstera SLR McLaren 722 S. Co takiego proponuje do tego samochodu tuner?
11.12.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:50
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
AMG Mercedesa SLR McLarena nikomu nie trzeba przedstawiać. To był (a w zasadzie jest, bo wznowiono produkcję – 25 sztuk) odpowiednik Porsche Carrery GT i Ferrari Enzo, skonstruowany wspólnie przez Mercedesa-Benza i McLarena. Powstało kilka nieco różniących się odmian tego wozu, w tym SLR Roadster 722 S wyprodukowany w ilości 150 sztuk.
Wszystkie bolidy dysponowały tym samym silnikiem, którego moc różniła się nieco w zależności od wersji tego niemieckiego bolidu. W 722 S 8-cylindrowa jednostka napędowa (symbol M155) o objętości skokowej 5,4 l, wspomagana kompresorem Lysholm, wytwarzała moc 650 KM przy 6500 obr./min. Moment obrotowy wynosił 820 Nm przy 4000 obr./min. Ciekawostką było to, że silnik posiadał po jednym wałku rozrządu w każdej głowicy i po trzy zawory na cylinder.
W porównaniu z Carrerą GT i Enzo Mercedes nie był lekki, bo ważył około 1725 kg. Większa masa nie przeszkadzała mu jednak w uzyskiwaniu dobrych wyników jeśli chodzi o osiągi. Od 0 do 100 km/h auto rozpędzało się w 3,70 s, a od 0 do 200 km/h w 10,60 s. Prędkość maksymalna wnosiła 335 km/h.
[AMG Mercedes SLR Stirling Moss | Strzał z ulicy](http://Mercedes McLaren SLR Stirling Moss | Strzał z ulicy)
Wheelsandmore zafundowało Mercedesowi kilka zmian. Tuner jest specjalistą od felg, nic więc dziwnego, że to podstawowy produkt jaki sprzedaje. Do SLR-a oferowane są koła z felgami w trzech wzorach. Wszystkie komplety felg i opon sprzedawane są w tej samej konfiguracji, tzn. z przodu znajduje się felga 9,0 x 20” z oponą Dunlop 255/30, a z tylu felga 11,5 x 20” z oponą tego samego producenta o rozmiarze 305/25. Najtańszy komplet kół kosztuje 7857 euro, a najdroższy (z felgami 6Sporz z kompozytowym wieńcem) aż 18 607 euro.
Za kołami skrywa się wyścigowe zawieszenie firmy KW z regulacją charakterystyki pracy amortyzatorów. Kompletne zawieszenie KW jest lżejsze od fabrycznego o około 30%. Za taki zestaw wraz z jego instalacją trzeba zapłacić 8150 euro.
Z kolei między kołami a zawieszeniem zainstalowany jest układ hamulcowy z ceramicznymi tarczami o średnicy 380 mm z przodu[sup]1)[/sup] (8 tłoczków w zacisku) i 360 mm z tyłu (4-tłoczkowe zaciski). Wraz z montażem hamulce kosztują 11 763 euro. Układ hamulcowy pasuje również do nowego SLS-a.
Najciekawsze rezultaty osiągnięto pod pokrywą silnika. Zmiana oprogramowania sterującego jednostką napędową w pierwszym poziomie daje dodatkowe 20 KM mocy i 35 Nm momentu obrotowego. To ulepszenie przekłada się na zwiększenie prędkości do 341 km/h. W drugim poziomie moc rośnie do równych 700 KM przy 6600 obr./min i 910 Nm maksymalnego momentu obrotowego. W tym przypadku prędkość wynosi 344 km/h. Za bardziej zaawansowaną modyfikację trzeba zapłacić 7563 euro.
Oprócz tego tuner może zmienić układ wydechowy na bardziej sportowy. W jego skład wchodzą nowe kolektory wylotowe oraz sportowe tłumiki i konwertery katalityczne. To ulepszenie kosztuje 12 521 euro. Dzięki temu „wydechowi” SLR dostaje kolejne 40 KM mocy. Niestety tuner nie wspomina jaki ma to wpływ na osiągi supersportowego Mercedesa McLarena.
Jeśli ktoś chciałby zakupić wszystkie modyfikacje w najdroższych wersjach, to musi dysponować kwotą około 58 000 euro (netto). To niemało, ale tego, kogo stać na taki samochód, stać będzie z pewnością na to, żeby się wyróżnić spośród innych właścicieli McLarena 722 S. Opisane dodatki są dostępne także do podstawowej odmiany SLR-a.
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M155
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor Lysholm
- Moc maksymalna: 670 KM przy 6500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 123,18 KM/l (seryjny – 119,51 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 855 Nm
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na tylne koła
Silnik i napęd (Stage II):
- Typ: V8, 90supo/sup, M155
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5439 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor Lysholm
- Moc maksymalna: 700 KM przy 6600 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 128,70 KM/l (seryjny – 119,51 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 910 Nm
- Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm, 4-tłoczkowe zaciski
- Koła przednie: 9,0 x 20″
- Koła tylne: 11,5 x 20″
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 305/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: Poniżej 1724 kg
- Stosunek masy do mocy: Poniżej 2,58 kg/KM (Stage I), poniżej 2,64 kg/KM (Stage II) (seryjny – 2,65 kg/KM)
- Długość: 4656 mm
- Szerokość: 1908 mm
- Rozstaw osi: 2700 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 341 km/h (Stage I), 344 km/h (Stage II)
Koszty:
- Tuning silnika (Stage I): 3361 euro
- Tuning silnika (Stage II): 7563 euro
- Układ wydechowy: 12 521 euro
- Układ hamulcowy: 11 763 euro
- Zawieszenie KW: 8150 euro
- Komplet kół: 7857-18 067 euro
RAZEM: max. 58 064 euro[block position="inside"]8415[/block]
Źródło: wheelsandmore