5 lat Mazdy w Polsce – podsumowanie działalności

Mazda Motor Poland rozpoczęła działalność w czerwcu 2008 roku. W ciągu 5 lat istnienia sprzedano w Polsce 15 029 samochodów japońskiej marki.

5 lat Mazdy w Polsce – podsumowanie działalności
Piotr Ślusarczyk

18.06.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:47

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Mazda Motor Poland rozpoczęła działalność w czerwcu 2008 roku. W ciągu 5 lat istnienia sprzedano w Polsce 15 029 samochodów japońskiej marki.

Sprzedaż Mazdy od 1 czerwca 2008 roku do 31 maja 2013 roku w rozbiciu na poszczególne modele kształtowała się następująco:

Znajdującej się na szczycie zestawienia Mazdy6 w maju 2013 roku sprzedano aż 219 egzemplarzy. Ubiegły miesiąc był też rekordowy pod względem wzrostu ogólnej sprzedaży japońskiego producenta w naszym kraju. W porównaniu z majem 2012 roku na drogi wyjechało aż o 111% Mazd więcej.

Mazda Motor Poland kontroluje 29 punktów dealerskich i 15 Autoryzowanych Stacji Obsługi (ASO). Dla porównania: w 2008 roku było to 11 dealerów i 17 ASO. Poszczególne modele japońskiego producenta zdobyły dotychczas wiele nagród (wyszczególnione w informacji prasowej w rozwinięciu poniżej). Marka została doceniona również w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych - zdobyła 3., 4. i 5. miejsce w latach 2010, 2011 i 2013. W najnowszym badaniu Mazda otrzymała tytuł „Marka o najwyższej lojalności dealerów”.

Tak podsumował 5-letnią działalność Mazda Motor Poland dyrektor zarządzający – Łukasz Paździor:

Przez 5 ostatnich lat intensywnie rozwijaliśmy naszą sieć sprzedaży, ale przede wszystkim budowaliśmy świadomość marki. Niewiele osób znało wcześniej nasze nowe modele i wiedziało, że wszystkie pochodzą z Japonii. Ogromnie cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 15 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modeli CX-5 i Mazda6 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – te auta wygrywają testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Na horyzoncie już niebawem pojawią się nowe modele Mazdy, co z pewnością pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku.

5 lat Mazdy w Polsce i ponad 15 000 sprzedanych samochodów.

Mazda Motor Poland – podsumowanie pięciu lat działalności.

  • 15 029 sprzedanych samochodów,
  • 29 punktów dealerskich i 15 Autoryzowanych Stacji Obsługi,
  • Nowa Mazda6: 1 086 zamówień i 700 samochodów wydanych klientom,
  • „Marka o najwyższej lojalności Dealerów 2013”.

Mazda Motor Poland (MMPOL) oficjalnie rozpoczęła sprzedaż samochodów w czerwcu 2008. Od tego czasu z autoryzowanych salonów wyjechało na polskie drogi 15 029 Mazd. Największą popularność wśród klientów zdobyły: Mazda6 (4 904 sprzedanych egzemplarzy), zaraz za nią Mazda3 (4 225 szt.) i Mazda2 (2 145 szt.). Ostatnio ogromnym zainteresowaniem cieszą się najnowsze modele z linii SKYACTIV – Mazda CX-5 – już 1 249 samochodów jeździ po polskich drogach oraz najnowsza Mazda6 (700 wydanych aut i 1 086 zamówień). W maju 2013 r. sprzedanych zostało aż 219 sztuk Mazdy6 – to największa liczba miesięcznej sprzedaży jednego modelu Mazdy w Polsce. Maj to również rekordowy miesiąc pod względem wzrostu sprzedaży – aż 111% w porównaniu do maja 2012. Z roku na rok rośnie również sprzedaż Mazdy MX-5 (10 w 2008 r. – 69 w 2012 r.).

Sprzedaż modeli Mazda w Polsce (01.06.2008 – 31.05.2013 r.):

  • Mazda6 – 4904,
  • Mazda3 – 4225,
  • Mazda2 – 2145,
  • Mazda CX-7 – 1391,
  • Mazda CX-5 – 1249,
  • Mazda5 – 514,
  • Mazda CX-9 – 309,
  • Mazda MX-5 – 292,
  • SUMA - 15 029.

W czerwcu 2008 r. działało 11 autoryzowanych punktów dealerskich i dodatkowo 17 autoryzowanych stacji obsługi (ASO), a dziś sieć obejmuje 29 punktów dealerskich i 15 ASO. W ciągu ostatnich lat, wspólnie z naszymi dealerami, intensywnie pracowaliśmy nad rozwojem marki – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej. Gdy porównamy dzisiejsze standardy obiektów dealerskich, jakość obsługi klientów, procedury współpracy z tymi sprzed 5 lat, to widać, że ten wysiłek się opłacał. Przez ten czas dogoniliśmy firmy działające na rynku kilka razy dłużej, zachowując wrażliwość na opinie klientów i naszych dealerów – mówi Grzegorz Rybak, menadżer ds. rozwoju sieci dealerskiej. Współpraca dealerów z marką została pozytywnie oceniona w Ogólnopolskim Badaniu Satysfakcji Dealerów Samochodowych – Mazda zajęła odpowiednio 3. miejsce w 2010 r.,4. miejsce w 2011 r. i 5. miejsce w 2013 r. W ostatnim badaniu zdobyła tytuł „Marka o najwyższej lojalności Dealerów”.

Modele Mazdy zdobyły również uznanie polskich mediów, zdobywając liczne nagrody, w tym m.in.:

  • Mazda6 – Auto Lider 2012 w kategorii auta klasy średniej, Auto Moto i MOTOR
  • Mazda6 – 2.miejsce w plebiscycie BEST CARS 2013 w kategorii auta klasy średniej, Auto Motor i Sport.
  • Mazda CX-5 - Auto Lider 2012 w kategorii mały SUV i crossover, Auto Moto i MOTOR
  • Mazda CX-5 - Kobiecy Samochód Roku 2012 – Twój Styl
  • Mazda CX-5 - Samochód dla Dziewczyny Playboya 2012 – Playboy
  • Mazda5 – Samochód dla Rodziny Playboya 2011 – Playboy
  • Mazda5 – Złota Kierownica 2010 – Auto Świat
  • Mazda3 – Design Award 2009 – kategoria auta kompaktowe, Auto Świat
  • Mazda MX-5 – Samochód Roku Playboya 2009 – kategoria Styl i Piękno - Playboy
  • Mazda2 – Studencka Fura 2009 – magazyn Dlaczego i portal Korba.pl
  • Mazda MX-5 – Best Cars 2008, 2011, 2012 i 2013– Kategoria Ekonomia Zakupu, AutoMotor i Sport
  • Mazda6 – Kobiecy Samochód Roku 2008, kategoria Odkrywczy Pomysł, Twój Styl
  • Mazda2 – Auto Lider 2008, kategoria Reklama Prasowa, Auto Moto i MOTOR

Mazda Motor Poland została ponadto uhonorowana wyróżnieniem Polskiego Klubu Biznesu za „Debiut w Biznesie 2008” i tygodnika Auto Świat (Auto Nr 1 2009) – „Debiut Roku”.

W 2012 r. Mazda została laureatem tytułu Superbrands, przyznawanego najsilniejszym markom na polskim rynku.Doceniono również działania reklamowe – pierwszy w Polsce serial internetowy z Mazdą2 – „Citylajf” zdobył nagrodę MIXX Awards (Kategoria ‘wprowadzenie nowego produktu’).

Przez 5 ostatnich lat intensywnie rozwijaliśmy naszą sieć sprzedaży, ale przede wszystkim budowaliśmy świadomość marki. Niewiele osób znało wcześniej nasze nowe modele i wiedziało, że wszystkie pochodzą z Japonii. Ogromnie cieszy nas dobre przyjęcie naszych produktów – ponad 15 tys. sprzedanych samochodów to wynik znacznie przewyższający pierwotne plany. Ogromnej motywacji dodaje sukces przełomowej technologii SKYACTIV oraz modeli CX-5 i Mazda6 – nie tylko handlowy, ale również wizerunkowy – te auta wygrywają testy porównawcze w mediach motoryzacyjnych i cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem klientów. Nasze obecne działania mają na celu większą aktywność na rynkach lokalnych i ciągłe doskonalenie jakości obsługi. Na horyzoncie już niebawem pojawią się nowe modele Mazdy, co z pewnością pozwoli nam na umocnienie pozycji na polskim rynku. – podkreśla Łukasz Paździor, dyrektor zarządzający MMPOL.

Źródło: Mazda

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)