28 modeli przebadanych przez PSA pod kątem zużycia paliwa

Koncern PSA opublikował kolejne wyniki badań swoich modeli pod kątem zużycia paliwa w warunkach rzeczywistych.

28 modeli przebadanych przez PSA pod kątem zużycia paliwa
Marcin Łobodziński

07.07.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Procedura pomiarowa została opracowana we współpracy z instytucjami Transport & Environment oraz France Nature Environment. Ma odzwierciedlać realne warunki, w których porusza się samochód podczas codziennej eksploatacji. Pomiar odbywa się w otwartym ruchu ulicznym, z obciążeniem i włączoną klimatyzacją. Trasa składa się z 25,5-kilometrowego odcinka miejskiego, 39,7 km poza miastem i 31,1 km na autostradzie. Zużycie paliwa mierzy zewnętrzny osprzęt, a wynik jest porównywany z opiniami klientów w celu sprawdzenia zgodności danych pomiarowych z deklaracjami użytkowników.

Pierwsze dane opublikowano cztery miesiące temu i wówczas koncern zadeklarował przedstawienie wyników dla 30 modeli latem. Tak też się stało i PSA dostarcza nam dane dotyczące 28 modeli, które znajdziecie w tabeli poniżej. Możecie je porównać z deklarowanymi w katalogach oraz sprawdzić różnicę. 20 kolejnych wyników pojawi się jeszcze przed końcem tego roku.

Wyniki badań zużycia paliwa w koncernie PSA wg. procedury T&E

Model samochodu

wynik

wg. procedury T&E

[l/100 km]

wynik według

procedury standardowej

[l/100 km]

różnica

[l/100 km]

Citroën C1 PureTech 82 BVM Feel 15''6,14,31,8
Citroën C3 PureTech 82 BVM Exclusive 16''6,34,61,7
Citroën C3 Picasso BlueHDi 100 BVM Confort 16''5,73,81,9
Citroën C3 BlueHDi 75 S&S BVM 15''4,93,01,9
Citroën C4 Cactus BlueHDi 100 BVM Shine 16''5,13,61,5
Citroën C4 Cactus PureTech 110 S&S BVM Shine 16''6,14,31,8
Citroën C4 BlueHDi 100 BVM Feel 16''5,13,61,5
Citroën C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17''6,53,92,6
Citroën Grand C4 Picasso BlueHDi 120 S&S BVM6 Attraction 16''5,74,01,7
Citroën Grand C4 Picasso PureTech 130 S&S BVM6 Intensive 17''7,45,02,4
Citroën Berlingo BlueHDi 100 BVM 15''6,14,31,8
DS 3 BlueHDi 120 S&S BVM6 Sport Chic5,03,61,4
DS 3 PureTech 110 S&S BVM So Chic6,04,31,7
DS 4 PureTech 110 S&S BVM So Chic5,43,81,6
Peugeot 108 1.2l PureTech 82 BVM5 15''6,14,31,8
Peugeot 208 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16''4,73,51,2
Peugeot 208 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 16''4,73,01,7
Peugeot 2008 1.6l BlueHDi 100 BVM5 16''5,13,71,4
Peugeot 2008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16''5,23,71,5
Peugeot 2008 1.2l PureTech 82 BVM5 16''6,44,91,5
Peugeot 2008 1.2l PureTech 110 S&S EAT6 16''7,14,82,3
Peugeot 308 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 16''4,93,21,7
Peugeot 308 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 16''6,64,62,0
Peugeot 308 1.2l PureTech 110 S&S BVM5 16''6,34,02,3
Peugeot 3008 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM6 17''6,14,12,0
Peugeot 3008 1.2l PureTech 130 S&S BVM6 17''7,64,92,7
Peugeot 508 2.0l BlueHDi 180 S&S EAT6 17''6,34,02,3
Peugeot PARTNER 1.6l BlueHDi 120 S&S BVM5 15''6,14,31,8

My przeprowadziliśmy własny test, według zasad podobnych, ale oczywiście na polskich drogach, zgodnie z polskimi przepisami dotyczącymi ograniczeń prędkości. Do końca roku z pewnością opublikujemy wyniki badania kilku innych modeli. Do tej pory sprawdziliśmy Seata Leona ST 2.0 TDI, Nissana X-Trail 1.6 DIG-T oraz Mercedesa GLC250 4MATIC.

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (13)