24H Le Mans 2011 bez hybrydy Peugeota [technika wyścigowa odc. 35]
Jednym końcówka kwietnia kojarzy się z bliskim już nadejściem lata, a innym z testami przed 24-godzinnym wyścigiem w Le Mans.
17.04.2011 | aktual.: 30.03.2023 12:22
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Właśnie 24 kwietnia odbędą się testy i tzw. preeliminacje do najsłynniejszego 24-godzinnego maratonu odbywającego się na torze Circuit de la Sarthe pod miasteczkiem Le Mans. Podczas testów miał być badany jeden Peugeot 908 HYbrid4.
Auto przedstawione podczas salonu w Genewie nie pojawi się jednak na torze i oczywiście nie ma szans, żeby wystartowało w czerwcowym wyścigu.
Powodem zawieszenia rozwoju hybrydy na czas przygotowań do Le Mans jest jej niedostateczne przygotowanie. HYbrid4 zdecydowanie odstaje od „908” z konwencjonalnym napędem i nic nie wskazuje, by różnica ta miała być w krótce być wyrównana, a przecież hybryda powinna być szybsza od normalnych 908.
Dyrektor techniczny Peugeota Bruno Famin mówił, że celem zespołu było należyte przygotowanie 908 HYbrid4 do kwietniowych testów, a ponieważ się to nie udało, to na francuskim torze wystąpią 3 normalnie 908. Jak uważają ludzie pracujący dla Peugeota ubiegłoroczna przegrana z Audi była prawdziwą klęską i za wszelką cenę chcą odbić ją sobie w tym roku.
24 kwietnia na de la Sarthe Peugeot chce się skupić na testowaniu opon, aerodynamiki i ustawień samochodu. Czyżby już silniki, z mocy których Peugeot słynie, francuska marka miała dopracowane?
Zobacz też:
W poprzednim odcinku: