2014 Fiat Idea - model po faceliftingu ujawniony
Fiata Idei z pewnością nie można uznać za sukces włoskiego producenta. Model ten został już wycofany z większości rynków europejskich, ale w Brazylii jego nieco odmienna wersja sprzedaje się całkiem dobrze. Na tyle dobrze, że Fiat po cichu zaprezentował odświeżony model na rok 2014.
26.06.2013 | aktual.: 08.10.2022 08:28
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Fiata Idei z pewnością nie można uznać za sukces włoskiego producenta. Model ten został już wycofany z większości rynków europejskich, ale w Brazylii jego nieco odmienna wersja sprzedaje się całkiem dobrze. Na tyle dobrze, że Fiat po cichu zaprezentował odświeżony model na rok 2014.
Fiat Idea był wytwarzany we Włoszech w latach 2003-2012. Produkcję w Brazylii rozpoczęto w roku 2005, jednak model na rynek Ameryki Południowej nieco różnił się od wersji europejskiej.
Od tamtego czasu wersja europejska i brazylijska żyją własnym życiem, a na Starym Kontynencie żywot Fiata Idea powoli dobiega końca. W Polsce model ten wycofano z oferty już kilka lat temu, a na oficjalnej stronie Fiata znajdują się informacje, że w Europie samochód można jeszcze nabyć jedynie w Austrii, we Francji i Włoszech.
W Brazylii natomiast model Idea cieszy się większym zainteresowaniem. Różni się on nieco od europejskiego odpowiednika i właśnie przeszedł delikatny facelifting. Styliści postawili na lekko zmodyfikowany pas przedni z nową atrapą chłodnicy. Zmieniono również wygląd świateł przeciwmgłowych. W ofercie pojawią się także nowe wzory felg aluminiowych.
Nieco więcej zmian zaszło we wnętrzu: odświeżono cały tunel centralny, który wygląda teraz nieco nowocześniej niż w poprzedniku. Zweryfikowano również listę wyposażenia standardowego w poszczególnych wersjach. Warto wspomnieć, że w Brazylii powodzeniem cieszy się także nieco uterenowiona wersja tego modelu o nazwie Adventure.
Czy Waszym zdaniem odświeżony Fiat Idea w brazylijskiej specyfikacji miałby szansę znowu zaistnieć na polskim rynku?
Źródło: WCF