2014 BMW Z4 - lifting i debiut sDrive18i
Nie trzeba być stylistą czy znawcą mody, by stwierdzić, że BMW Z4 to jeden z najładniejszych samochodów dostępnych obecnie na rynku. Producent z Bawarii zafundował roadsterowi lifting, wraz z którym na rynku pojawiła się nowa podstawowa wersja sDrive18i.
18.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:05
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Nie trzeba być stylistą czy znawcą mody, by stwierdzić, że BMW Z4 to jeden z najładniejszych samochodów dostępnych obecnie na rynku. Producent z Bawarii zafundował roadsterowi lifting, wraz z którym na rynku pojawiła się nowa podstawowa wersja sDrive18i.
Zmiany stylistyczne są niemal niezauważalne na pierwszy rzut oka. Po dokładnym przyjrzeniu się można dostrzec nowe reflektory przednie z charakterystycznymi ringami BMW zrobionymi z diod LED. Producent z Monachium umieścił na nich swoje logo. Prawie jak Škoda.
Czego można się było spodziewać, pojawiły się także nowe wzory 17- oraz 18-calowych obręczy aluminiowych. Wybierając pakiet Hyper Orange, klienci będą mogli zamówić auto w trzech nowych kolorach: Mineral Grey, Glacier Silver oraz Valencia Orange.
We wnętrzu w ramach tego pakietu pojawiła się czarna skóra połączona z Alcantarą oraz pomarańczowymi akcentami w postaci pasków, obszyć boczków drzwiowych itd. Obwódki dysz nawiewów oraz listwy przy klamkach dostały atrakcyjnie prezentujące się wykończenie na wysoki połysk.
Dla rynku europejskiego BMW potwierdziło oficjalnie debiut wersji Z4 sDrive18i. Jest to podstawowa odmiana dwumiejscowego roadstera ze sztywnym składanym dachem. Auto napędzane jest czterocylindrowym dwulitrowym silnikiem benzynowym wspomaganym turbosprężarką, który produkuje 156 KM oraz 240 Nm momentu obrotowego.
Moc przekazywana będzie na tylną oś za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej lub ośmiobiegowego automatu znajdującego się na liście wyposażenia dodatkowego. Co ciekawe, to w wersji z manualną skrzynią auto będzie odrobinę szybsze.
Na sprint od 0 do 100 km/h BMW Z4 sDrive18i potrzebuje 7,9 s, a po dłuższej chwili Z4 rozpędzi się do 221 km/h. Osiągi są zbliżone do Mazdy MX-5, czyli w zupełności wystarczające, by poczuć frajdę z jazdy tylnonapędowym autem. BMW obiecało, że oficjalna premiera odbędzie się na targach motoryzacyjnych w Detroit już w styczniu 2013 roku. Do salonów poliftingowy model oraz wersja sDrive18i trafią w marcu.
Zapraszamy do obejrzenia obszernej galerii zdjęć.
Źródło: Carscoop