2014 Audi A4 na horyzoncie – wersja Vario za 3 lata?
Po dyskusji o przyszłości Audi A3, przyszedł czas na podsumowanie dotychczasowych plotek o nowej generacji modelu A4. Auto ma zadebiutować już w przyszłym roku, a za kolejne 2 lata światło dzienne ujrzeć może odmiana Vario – bezpośredni rywal BMW serii 3 Gran Turismo.
02.06.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:46
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Po dyskusji o przyszłości Audi A3, przyszedł czas na podsumowanie dotychczasowych plotek o nowej generacji modelu A4. Auto ma zadebiutować już w przyszłym roku, a za kolejne 2 lata światło dzienne ujrzeć może odmiana Vario – bezpośredni rywal BMW serii 3 Gran Turismo.
W 2014 roku na rynku pojawić się ma nowe Audi A4 (B9) sedan i Avant. Auta mają być o ok. 100 kg lżejsze od poprzedników i posiadać nieco większe rozstawy osi. W palecie silnikowej zagościć mają silniki:
- 1,4 TSI (122 lub 180 KM),
- 2,0 TFSI (225 KM),
- 2,0 TDI (122, 136, 150 lub 184 KM),
- 3,0 V6 TDI (218 lub 272 KM).
Prawdopodobnie silnik 1,4 TSI otrzyma system dezaktywacji cylindrów, który będzie pozwalał zaoszczędzić do 0,5 l paliwa na każde przejechane 100 km. Jednak w zakresie oszczędności i proekologiczności brylować będzie wersja hybrydowa z 8-stopniową skrzynią biegów. Nowe Audi A4 w tej odmianie ma posiadać silnik 2,0 TFSI oraz dwa elektryczne motory o łącznej mocy 136 KM. Hybrydowe A4 będzie najprawdopodobniej posiadać napęd na cztery koła e-quattro, bowiem jeden z elektrycznych silników ma być odpowiedzialny za napędzanie tylnej osi.
Po przeciwległej stronie oferty nowego A4 znajdzie się oczywiście wersja S4 (potem być może także RS4) korzystająca z ok. 340-konnego silnika 3,0 V6. W końcu warto wspomnieć o planach nawiązania bezpośredniej rywalizacji z BMW serii 3 Gran Turismo. Autem mającym powalczyć ze wspomnianą konstrukcją miałoby być Audi A4 Vario powstałe na bazie A4 z przedłużonym rozstawem osi (oferowane na rynku chińskim). Jeśli taka konstrukcja faktycznie jest w planach producenta, samochód zadebiutuje nie wcześniej niż w 2016 roku.
Przy okazji premiery nowej generacji auta segmentu D Audi ma zaprezentować również odnowiony system multimedialny. Sterowanie w nowym MMI ma odbywać się poprzez położony w konsoli centralnej kontroler z obrotowym pierścieniem, który zostanie wyposażony w panel dotykowy rozpoznający gesty. Plotki wspominają również o w pełni programowalnych ekranach oraz większym Head-Up Display.
Źródło: WCF