1997 Peugeot Nautilus [zapomniane koncepty]

Zanim nastąpiła moda na 4-drzwiowe, sportowe sedany producenci często prezentowali tego typu pojazdy w formie modeli koncepcyjnych. Przykładem niech będzie chociażby Ferrari Pinin z 1980 czy Lamborghini Portofino z 1987 roku. Natomiast w 1997 roku Pininfarina zaprojektowała dla Peuageota model Nautilus, który z całą pewnością możemy zaliczyć do tej klasy pojazdów.

1997 Peugeot Nautilus
1997 Peugeot Nautilus
Arkadiusz Gabrysiak

01.07.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:58

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zanim nastąpiła moda na 4-drzwiowe, sportowe sedany producenci często prezentowali tego typu pojazdy w formie modeli koncepcyjnych. Przykładem niech będzie chociażby Ferrari Pinin z 1980 czy Lamborghini Portofino z 1987 roku. Natomiast w 1997 roku Pininfarina zaprojektowała dla Peuageota model Nautilus, który z całą pewnością możemy zaliczyć do tej klasy pojazdów.

Inspiracja dla projektantów Nautilusa było morze, co tłumaczy felgi w kształcie rozgwiazdy. Odkładając motyw morza na bok - Peugeot Nautilus prezentuje się bardzo dobrze. Niska sylwetka, długa maska i ukryte w słupkach klamki drzwiowe próbują nas przekonać, że Nautilus to trochę większe coupe. Jednak w rzeczywistości to usportowiona 4-drzwiowa limuzyna, która swoim innowacyjnym i spójnym designem z całą pewnością zyskałaby aprobatę konsumentów.

1997 Peugeot Nautilus
1997 Peugeot Nautilus

Technicznie rzecz biorąc Nautilus bazuje na Peugeocie 605, jednak ze swoją nowoczesną stylistyką w niczym nie przypomina swojego raczej topornego protoplasty. Pod maską zainstalowano jednostkę benzynową w układzie V6 o pojemności 2946 cm[sup]3[/sup]. Generowała ona 195 KM i niespełna 270 Nm momentu obrotowego. Są to całkiem przyzwoite wartości, jednak masa pojazdu - 1985 kg - ograniczała sportowe zapędy Nautilusa. Samochód osiągał pierwsze 100 km/h w 9,8 sekundy, a prędkość maksymalną oszacowano na 241 km/h. Napęd na przednią oś przekazywała 5-biegowa przekładnia manualna.

Francuski producent niestety nie zdecydował się na wprowadzenie włoskiego dzieła do produkcji seryjnej, jednak ogólna sylwetka Alfy Romeo 166 w dużym stopniu nawiązuje do Peugeota Nautilusa. Dodatkowo, ukryte w słupkach klamki mogliśmy zobaczyć także w Alfie Romeo 156, którą zaprezentowano kilka miesięcy po premierze Nautilusa.

1997 Peugeot Nautilus
1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
  • 1997 Peugeot Nautilus
[1/8] 1997 Peugeot Nautilus
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)