1991 Audi Quattro Spyder [zapomniane koncepty]
Na salonie samochodowym we Frankfurcie w 1991 roku Audi zadziwiło wszystkich, przedstawiając bardzo ciekawy koncept samochodu sportowego o nazwie Quattro Spyder. Pojazd z centralnie umieszczonym silnikiem do dziś prezentuje się bardzo dobrze.
22.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Na salonie samochodowym we Frankfurcie w 1991 roku Audi zadziwiło wszystkich, przedstawiając bardzo ciekawy koncept samochodu sportowego o nazwie Quattro Spyder. Pojazd z centralnie umieszczonym silnikiem do dziś prezentuje się bardzo dobrze.
Quattro Spyder to dwuosobowe coupe o opływowej i zgrabnej sylwetce. Płasko poprowadzona linia delikatnie wznosi się ku górze, tworząc kabinę samochodu, a następnie subtelnie opada w dół. Niby nic nadzwyczajnego, ale w takiej formie prezentuje się bardzo okazale. Co więcej, samochód miał przeźroczysty panel dachowy, który można było zdejmować w zależności od humoru i pogody.
O dobry humor w takim aucie nie było trudno. Audi Quattro Spyder zostało wyposażone w 2,8-litrowy silnik w układzie V6, który umiejscowiono poprzecznie za fotelami. Generował on 174 KM mocy i 245 Nm momentu obrotowego. Może dziś nie są to imponujące wartości, jednak stosunkowo niewielka masa i optymalny jej rozkład zapewniały bardzo dobre właściwości jezdne. Masa pojazdu, dzięki zastosowaniu innowacyjnego, aluminiowego nadwozia, wynosiła 1100 kg.
Audi Quattro Spyder podczas debiutu we Frankfurcie zebrało wiele pozytywnych opinii. Niewiele brakowało, a pojazd wszedłby do produkcji. Powstały nawet broszury reklamowe oraz film wideo promujący samochód (do zobaczenia poniżej). Zdecydowano się jednak jeszcze raz sprawdzić opłacalność produkcji tego modelu. Niestety, koszty okazały się zbyt wysokie i projekt zakończono na fazie dwóch w pełni sprawnych prototypów.
Mimo że samochód nie wszedł do produkcji seryjnej, to niektóre rozwiązania z Quattro Spyder trafiły później do innych modeli marki. Tak było np. z silnikiem oraz aluminiową konstrukcją nadwozia, które z powodzeniem zadomowiły się w innych modelach producenta z Inglostadt.
Źródło: Audi • Diseno Art