1991 Audi Avus Quattro [zapomniane koncepty]
Zaledwie miesiąc po premierze konceptu Spyder Quattro Audi po raz kolejny zszokowało fanów motoryzacji, prezentując na salonie samochodowym w Tokio jeszcze bardziej radykalny model Avus Quattro.
24.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Zaledwie miesiąc po premierze konceptu Spyder Quattro Audi po raz kolejny zszokowało fanów motoryzacji, prezentując na salonie samochodowym w Tokio jeszcze bardziej radykalny model Avus Quattro.
Można powiedzieć, że Spyder Quattro był łagodną wersją samochodu sportowego, a Avus to już supersamochód z prawdziwego zdarzenia. Futurystyczny wygląd pojazd zawdzięcza bardzo nisko poprowadzonej linii nadwozia, otwieranym do góry drzwiom oraz aluminiowemu nadwoziu, którego nie pokryto żadnym lakierem, a jedynie bardzo dokładnie wypolerowano. Całość robi piorunujące wrażenie i nawiązuje do pierwszych konstrukcji wyścigowych Auto Union z lat 30. ubiegłego wieku, które także charakteryzowały się metaliczną barwą nadwozia.
Avus Quattro miał być napędzany umiejscowionym centralnie, 6,0-litrowym silnikiem w układzie W12, którego moc oszacowano na 509 KM i 540 Nm momentu obrotowego. Za przekazywanie napędu na wszystkie 4 koła odpowiadała natomiast 6-biegowa przekładnia manualna. Samochód, dzięki aluminiowej budowie, ważył jedynie 1250 kg. Teoretycznie pozwalało to na osiągnięcie pierwszych 100 km/h w granicach 3 s, a prędkość maksymalną oszacowano na 340 km/h.
Oto prawdziwy protoplasta modelu R8. Zagłębiając się bardziej w szczegóły, można zarówno w wyglądzie przedniego pasa, jak i budowie silnika w układzie W dopatrzyć się analogii do hiperauta dzisiejszych czasów - Bugatti Veyrona.
AVUS quattro
Źródło: Concept Carz • Audi • Diseno Art