1984 Honda HP‑X [zapomniane koncepty]
W 1984 roku Honda zdecydowała się na współpracę ze znanym studiem projektowym Pininfarina. Rezultatem tej japońsko-włoskiej kooperacji był koncept ochrzczony mianem HP-X (Honda Pininfarina Xperimental), który był pierwszym przedsmakiem kultowej Hondy NSX.
19.02.2011 | aktual.: 07.10.2022 17:19
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W 1984 roku Honda zdecydowała się na współpracę ze znanym studiem projektowym Pininfarina. Rezultatem tej japońsko-włoskiej kooperacji był koncept ochrzczony mianem HP-X (Honda Pininfarina Xperimental), który był pierwszym przedsmakiem kultowej Hondy NSX.
Jak większość pojazdów koncepcyjnych, tak i ten powstał po to, aby pokazać ówczesne możliwości Hondy. Pod względem stylistycznym samochód cechuje się bardzo opływowym nadwoziem oraz przeźroczystą kopułą z plexiglasu, która pełniła funkcję zarówno dachu jak i szyb.
Honda HP-X nie posiadała tradycyjnych drzwi, a więc ruchoma, przeźroczysta powierzchnia kokpitu była także jedynym elementem, poprzez który można było wejść do pojazdu. Jak na samochód sportowy przystało, w środku były tylko dwa fotele.
Model HP-X został wyposażony w centralnie umiejscowiony silnik w układzie V6, który napędzał tylną oś. Według różnych źródeł, jego pojemność wynosiła albo 2,0 albo 3,0 litry. Niestety nie wiemy, jaką moc silnik ten rozwijał, jednak masa całego pojazdu wynosiła 1155 kilogramów. Co ciekawe, wizjonerzy Hondy wyposażyli koncept HP-X w bardzo małe jak na dzisiejsze standardy koła: 14-calowe z przodu i 13-calowe z tyłu.
Źródło: Diseno-art • Conceptcarz • Carspector • Histomobile