1976 Ferrari Rainbow [zapomniane koncepty]
Ferrari od lat związane jest z włoskim studiem projektowym Pininfarina. Jednak w roku 1973 zadebiutował model Dino 308 GT4, za którego stylistykę odpowiadało konkurencyjne studio Bertone. Włosi z Bertone, rozochoceni takim obrotem spraw, w 1976 roku zaprezentowali nieco bardziej ekstrawagancki projekt - koncepcyjny model Ferrari Rainbow.
29.07.2013 | aktual.: 10.10.2022 10:51
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ferrari od lat związane jest z włoskim studiem projektowym Pininfarina. Jednak w roku 1973 zadebiutował model Dino 308 GT4, za którego stylistykę odpowiadało konkurencyjne studio Bertone. Włosi z Bertone, rozochoceni takim obrotem spraw, w 1976 roku zaprezentowali nieco bardziej ekstrawagancki projekt - koncepcyjny model Ferrari Rainbow.
Koncept Rainbow pod względem technicznym bazował na modelu 308 GT4, jednak jego płytę podłogową skrócono o 10 cm. Źródłem napędu był znany z modelu Dino 308 GT4 centralnie umiejscowiony, 3,0-litrowy (2927 cm[sup]3[/sup]) silnik w układzie V8, który generował 250 KM.
Patrząc na stylistykę konceptu, nietrudno zgadnąć, że pochodzi on z lat 70. ubiegłego wieku. Ma niskie nadwozie, szpiczasty przód, ostre krawędzie i otwierane do góry reflektory, które w tamtym okresie były popularne w samochodach sportowych. W przypadku konceptu Rainbow klasyczna sylwetka klina została nieco zaburzona. Tuż za dwumiejscową kabiną linia nadwozia gwałtowanie opada. Proste linie i ostre kształty dominują w tylnej części. Z tyłu znajdują się również dwie podwójne końcówki wydechu.
Samochód wyposażono w ciekawą konstrukcję dachu. Panel dachowy można było ręcznie podnieść, a ten chował się w przestrzeni oddzielającej kabinę pasażerską od silnika. W prosty sposób kierowca konceptu Rainbow mógł cieszyć się jazdą z wiatrem we włosach. Podobne rozwiązanie oparte na elektrycznych podzespołach zastosowano w Ferrari 458 Spider.
Koncept Rainbow zaprezentowano po raz pierwszy na salonie samochodowym w Turynie w 1976 roku, gdzie cieszył się sporym zainteresowaniem. Jednak od początku było wiadomo, że samochód nie wejdzie do produkcji seryjnej.
Bertone Rainbow - Prototype
Źródło: Car Styling