10 lat Szkoły Jazdy Renault

Rok 2004 to wyjątkowy rok dla szkół doskonalenia techniki jazdy w Polsce. Powstały wówczas dwie największe i najstarsze tego typu przedsięwzięcia w naszym kraju. W roku 2014 swoje 10-lecie obchodzi Szkoła Auto Škoda, o której już pisaliśmy, a także Szkoła Jazdy Renault.

10 lat Szkoły Jazdy Renault
Marcin Łobodziński

16.12.2014 | aktual.: 30.03.2023 13:19

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Szkoła Jazdy Renault utworzona w Polsce, była też pierwszą na świecie pod patronatem francuskiego producenta samochodów. Celem powstania było oczywiście zwiększenie bezpieczeństwa na polskich drogach, ale też kompleksowe kształcenie kierowców w zakresie techniki jazdy. Szkoła Jazdy Renault obsługuje nie tylko duże firmy z flotami pojazdów, ale przeprowadza również duże ilości szkoleń indywidualnych. Średnio, rocznie szkoli około 3000 osób, a przez minione 10 lat przeszkolono 16 tys. kierowców i ponad 300 firm.

Obraz

Szkoła Jazdy Renault ma do dyspozycji duży ośrodek na warszawskim Bemowie. Część Autodromu Bemowo Szkoły Jazdy Renault ma powierzchnię 50 tys. metrów kwadratowych, tor do jazdy szosowej o wymiarach ok. 400 m x 80 m, najdłuższą, bo 120-metrową płytę poślizgową w Polsce, krąg poślizgowy o średnicy 60 metrów, tor offroad o długości 800 metrów, salę wykładową na 40 osób, symulator ekojazdy, flotę 11 samochodów wymienianych co rok oraz liczną kadrę trenerską. W jej skład wchodzi 15 certyfikowanych trenerów i 6 wykładowców. Każdy z nich przechodzi kurs umiejętności przekazywania wiedzy, a także savoir-vivre. Ćwiczenia praktyczne odbywają się zwykle przy użyciu samochodów Renault Mégane 1,5 dCi. Jedno auto wyposażone jest w tzw. troleje. Większość samochodów ma możliwość dezaktywacji układu ESP.

Obraz

Szkoła jazdy Renault to nie tylko nauka bezpiecznej jazdy, ale także ekojazdy, jazdy proaktywnej, odbywają się jazdy obserwowane przez instruktora WORD, ćwiczenia z wykorzystaniem tzw. alkogogli, nauka pierwszej pomocy, testy psychologiczne, w tym test podatności na agresję. Ciekawym rozwiązaniem jest nauka ekodrivingu z użyciem mocno rozbudowanej telemetrii, zapisującej 20 różnych czynności podczas jazdy. Późniejsza analiza pozwala precyzyjnie określić popełniane przez kursanta błędy i wskazać w jaki sposób zmienić styl jazdy by samochód zużywał mniej paliwa. Kursanci są zaskoczeni, na przykład tym, jak często niepotrzebnie wciskają gaz. Natomiast kurs jazdy proaktywnej ma na celu minimalizować ryzyko wystąpienia na drodze sytuacji niebezpiecznej.

Obraz

Indywidualny kurs bezpiecznej jazdy realizowany jest w czterech stopniach. Kursy grupowe podzielone są na dwa stopnie i to samo dotyczy szkoleń na samochodach dostawczych Renault Trafic.

Szkoła Jazdy Renault jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Motorowego i Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Komentarze (4)