Zadziorne coupé po japońsku - Lexus RC oficjalnie
W aktualnej ofercie Lexusa nie ma żadnego klasycznego coupé. Szefowie japońskiego producenta postanowili to zmienić, czego dowodem były koncepty LF-LC i LF-CC. Dziś Lexus oficjalnie zaprezentował swoje nowe coupé w produkcyjnej odsłonie. Przed Wami model RC.
04.11.2013 | aktual.: 08.10.2022 13:31
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W aktualnej ofercie Lexusa nie ma żadnego klasycznego coupé. Szefowie japońskiego producenta postanowili to zmienić, czego dowodem były koncepty LF-LC i LF-CC. Dziś Lexus oficjalnie zaprezentował swoje nowe coupé w produkcyjnej odsłonie. Przed Wami model RC.
Samochód ma zadebiutować na zbliżającym się salonie samochodowym w Tokio, jednak Lexus zdecydował się już teraz udostępnić pierwsze zdjęcia i wizualizacje przedstawiające model RC. Patrząc na samochód, od razu da się poznać, że to Lexus, ponieważ jego stylistyka pasuje do obecnego języka projektantów japońskiego producenta. Pojazd mierzy 4693 mm długości, 1394 mm wysokości i 1838 mm szerokości, a jego rozstaw osi to 2730 mm.
Agresywny pas przedni cechuje się charakterystyczną atrapą chłodnicy oraz znanymi z nowego IS-a LED-owymi światłami do jazdy dziennej. Reflektory również wykonano w technologii LED. Styliści postawili na sylwetkę klasycznego coupé z długą maską i łagodnie opadającą linią dachu. Z tyłu znajdują się ciekawie zaaranżowane światła oraz zadziorny zderzak z dyfuzorem i dwiema końcówkami wydechu.
We wnętrzu nowego Lexusa RC nie ma rewolucyjnych zmian. Właściciele nowego IS-a poczują się w nim jak w domu. Aranżacja kokpitu jest praktycznie taka sama jak w modelu IS, choć są subtelne modyfikacje. Największą zmianą jest touchpad, który zastąpił nawiązujący do myszki kontroler. W zakresie wykończenia możemy się spodziewać skórzanej tapicerki i materiałów wysokiej jakości.
Lexus RC na początku będzie dostępny w dwóch wersjach silnikowych: 350 i 300h. Pierwsza z nich będzie napędzana 3,5-litrowym silnikiem benzynowym w układzie V6, a źródłem napędu modelu RC 300h będzie 2,5-litrowa jednostka benzynowa połączona z motorem elektrycznym. Lexus jeszcze nie zdradził, jakimi parametrami będą charakteryzowały się jednostki napędowe. W późniejszym terminie do oferty dołączy mocniejsza wersja RC F napędzana 5,0-litrowym silnikiem w układzie V8.
Nowy Lexus RC zadebiutuje na salonie samochodowym w Tokio, który rozpoczyna się 22 listopada. Już niebawem powinniśmy więc poznać więcej szczegółów.
Źródło: WCF • MotorTrend