Za każdym samochodem stoją ludzie i ich opowieści. Ciekawe historie znajdziesz w OTOMOTO

Polska platforma z ogłoszeniami motoryzacyjnymi, OTOMOTO, ruszyła z kolejną odsłoną serii "Prawdziwe Historie", w których zobaczycie, że sprzedaż i zakup samochodu to nie tylko transakcja, ale również dużo emocji i nierzadko ciekawe przygody. Tym razem seria jest częścią nowej strategii komunikacyjnej, która ma pokazać, że OTOMOTO to nie tylko ogłoszenia, ale także ludzie, którzy za nimi stoją.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

27.11.2023 13:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Właścicieli samochodów dzielimy na dwie grupy. Pierwsi to pasjonaci, którzy są zakochani w swoich maszynach i często dbają o nie aż do przesady. Zazwyczaj wiedzą, czego chcą, więc nierzadko wybierają specjalne wersje wyposażenia, limitowane edycje z ponadprzeciętnymi osiągami lub po prostu modele, których jest niewiele, co pozwala im się wyróżnić. Druga grupa to ci, którzy twierdzą, że samochód to tylko środek transportu z punktu A do punktu B, ale jednocześnie byliby w stanie opowiedzieć ciekawą historię związaną ze swoimi czterema kółkami i być może nawet się przy niej wzruszyć.

Połączeni przez pasję

Portal OTOMOTO łączy sprzedających i kupujących, a wielu transakcjom towarzyszą duże emocje, bo samochód nierzadko staje się po prostu przyjacielem i członkiem rodziny. Najciekawsze opowieści są pokazywane w cyklu "Prawdziwe Historie", który powraca ze starymi znajomymi. To znani z ubiegłorocznej odsłony pan Krzysztof, pani Agnieszka i ich DeLorean DMC-12. Model ten zasłynął dzięki serii filmów "Powrót do przyszłości". W ubiegłym roku bohaterowie wystąpili w świątecznej odsłonie "Prawdziwych Historii", którą w samym tylko portalu YouTube obejrzało ponad 3 mln widzów.

Samochód produkowano tylko przez 2 lata – od stycznia 1981 do grudnia 1982 r. i łącznie powstało zaledwie 10 tys. egzemplarzy. Konstrukcja jest o tyle ciekawa, że karoserię zbudowano ze stali nierdzewnej. Początkowo miał go napędzać silnik Wankla, ale ostatecznie zdecydowano się na V6 z Forda Cologne. Miłość do DeLoreanów to jednak tylko dopełnienie najważniejszej relacji w życiu pana Krzysztofa – związku z panią Agnieszką. Razem przeżywają podróż do przyszłości.

© materiały partnera

Kiedy ruszaliśmy z pierwszymi "Prawdziwymi Historiami", opowiadając historię wnuczki sprzedającej Wartburga odkupionego przed laty od dziadka za symboliczne ciasto, nie spodziewaliśmy się tak spektakularnego sukcesu i efektu wiralowości. Okazało się, że widzowie – nasi klienci – chcą poznać ludzką stronę ogłoszeń na OTOMOTO, a samochody są w życiu Polek i Polaków wyjątkowo ważne i wywołują lawinę emocji. Podczas każdej kolejnej kampanii z tego cyklu dostawaliśmy tysiące komentarzy, ludzie chcieli z nami rozmawiać, dzielić się swoimi wspomnieniami – mówi Patrycja Pawłowska, Social Media Lead w OTOMOTO i pomysłodawczyni cyklu "Prawdziwe Historie".

Więcej niż ogłoszenia

Portal OTOMOTO to potężna baza ogłoszeń motoryzacyjnych. Niezależnie od tego, czy szukacie samochodu nowego, używanego, zabytkowego, motocykla, kombajnu, czy może zderzaka albo nowych klocków hamulcowych – znajdziecie tu dosłownie wszystko. Dzięki temu sprzedający mogą liczyć nie tylko na wiele wyświetleń swoich ofert, ale również mają dostęp do zbioru dobrych praktyk. To tylko jedna strona medalu, bo za każdym ogłoszeniem są ludzie i ich historie, a często to prawdziwi pasjonaci.

© materiały partnera

Dlatego tym razem nowa odsłona "Prawdziwych Historii" jest częścią kampanii "Tu tworzą się historie", która ruszyła na początku listopada i potrwa do końca grudnia. W jej centrum znajduje się 30-sekundowy spot wideo, który pojawił się w kanałach tematycznych TVP, Polsatu i TVN, a także w kinach, serwisach VOD i radiu. Kampania będzie wspierana reklamą na nośnikach OOH w 8 największych miastach w Polsce oraz działaniami na platformach Facebook, TikTok i YouTube. Do akcji włączono też influencerów oraz materiały w kanałach własnych OTOMOTO.

W ramach platformy "Tu tworzą się historie" zrezygnowaliśmy z komunikacji opartej na benefitach racjonalnych czy opowiadającej bezpośrednio o marce. Zamiast tego skupiamy się na budowaniu zaufania do marki poprzez pokazanie autentycznych ludzi – indywidualnych sprzedawców aut na OTOMOTO i ich historii. Wyniki dotychczasowych kampanii z serii "Prawdziwe Historie" i badań konsumenckich utwierdziły nas w przekonaniu, że postawienie na kompleksową komunikację opartą o ten format to właściwy wybór. Pogłębianie więzi emocjonalnej w postrzeganiu marki wygeneruje dodatkowe korzyści dla obecnych użytkowników – mówi Łukasz Juskowiak, Head of Marketing w OTOMOTO/OLX Group.