Yeti tylko na asfalt – BT Yeti 1.8 TSI 4WD Sport (2012)

Według legendy Yeti mieszka gdzieś głęboko w górach. Škoda wprowadzając Yeti do oferty chciała podkreślić możliwości terenowe swojego auta charakterystyczną nazwą, ale Yeti po tuningu BT Design nadaje się tylko na utwardzone drogi.

Yeti tylko na asfalt – BT Yeti 1.8 TSI 4WD Sport (2012)
Olgierd Lachowski

29.03.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:28

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Oczywiście seryjna Škoda Yeti nie była nigdy samochodem terenowym, bo i takim nie miała przecież być, ale konstruktorzy podkreślali, że wóz powinien poradzić sobie z jakimś niezbyt wymagającym leśnym szlakiem.

Obraz

Jeśli jednak posiadacz tego niewielkiego auta zdecyduje się na wykupienie pełnego pakietu tuningowego w czeskiej firmie BT Design, to skończy się jego leśne eldorado. A wszystko dlatego, że tuner wymienia amortyzatory i sprężyny na krótsze aż o 42 mm. Na szczęście ta modyfikacja nie jest obowiązkowa. A co jeszcze oferuje firma?

Przy ulepszeniach pomijane jest nadwozie, to znaczy BT nie przygotowało żadnych spojlerów do Yeti, jednak detale takie jak dolna część przedniego i tylnego zderzaka, częściowo progi, listwy ochronne na drzwiach, oprawy lusterek i dach (nie zawsze) malowane są na inny kolor niż reszta karoserii. Daje to ciekawy efekt.

Obraz

Również felgi, które mają 19” średnicy kolorystycznie nawiązują do zmienionych elementów. W głębi za przednimi kołami kryją się zmienione 360-milimetrowe tarcze hamulcowe z 6-tłoczkowymi zaciskami.

Obraz

W kabinie wozu po tuningu kierowca i pasażer są otoczeni tapicerką z dwukolorowej skóry. Po prawej stronie deski rozdzielczej znajduje się też plakietka z numerem kolejnym limitowanej serii Yeti.

Fabryczna Škoda Yeti może być wyposażona, jak to ma miejsce w tym przypadku, w 1,8-litrowy benzynowy silnik z turbosprężarką. Ma on moc 162 KM przy 4500-6200 obr./min i maksymalny moment obrotowy 250 Nm, który rozciąga się od 1500 obr./min do aż 4500 obr./min.

Obraz

Zmieniając centralną jednostkę sterującą i układ wydechowy tunerowi udało się podciągnąć moc maksymalną do 208 KM przy 5800 obr./min, a moment obrotowy do 290 Nm przy 3100 obr./min. Niestety nie wiadomo dokładnie jak się to przekłada na dynamikę czeskiego samochodu.

Cena tuningu nie jest znana.

Dane techniczne

  • Typ: R4, Volkswagen
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1798 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 208 KM przy 5800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,68 KM/l (seryjny – 90,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 290 Nm przy 3100 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 272 mm
  • Koła przednie: 19”
  • Koła tylne: 19”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1520 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,31 kg/KM (seryjny – 9,38 kg/KM
  • Długość: 4223 mm
  • Szerokość: 1793 mm
  • Wysokość: 1649 mm (- 42 mm)
  • Rozstaw osi: 2578 mmblock position=\inside6064/block

Źródło: BT

Komentarze (0)