Wydłużenie gwarancji z powodu koronawirusa. Sprawdź, czy obejmuje twoje auto
Pandemia koronawirusa utrudniła wykonywanie wielu codziennych czynności, w tym serwisowanie swojego auta. W związku z tym kilku producentów aut zdecydowało się przedłużyć działanie swoich programów gwarancyjnych. W Polsce na najłatwiejsze do wyegzekwowania przywileje mogą liczyć właściciele aut marek Kia, Hyundai, Volkswagen, Audi i Porsche. Na wymierne korzyści nie mogą liczyć między innymi ci posiadający fiaty i skody.
04.05.2020 | aktual.: 22.03.2023 11:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Kia i Hyundai: gwarancja przedłużona do 30 czerwca 2020
Jako pierwsza na pomysł automatycznego przedłużenia okresu gwarancyjnego z powodu pandemii wpadła Kia. Jej globalny program "Kia Promise" działa już także w Polsce, o czym klienci marki są informowani telefonicznie bądź mailowo.
Program Kii obejmuje wszystkie samochody, których siedmioletnia gwarancja wygasa między 1 lutego a 31 maja 2020 roku oraz te, które nie były w stanie przejść wymaganego serwisu bądź przeglądu opłaconego w ramach pakietu serwisowego z powodu ograniczeń w przemieszczaniu się. Ochrona tych aut została automatycznie wydłużona do 30 czerwca 2020 roku. W ślady Kii szybko poszła bliźniacza marka Hyundai, a teraz dołączają do niej także marki europejskie.
Volkswagen, Audi i Porsche: gwarancja przedłużona o trzy miesiące
Podobną strategię przyjęły wybrane marki Grupy Volkswagen wobec samochodów, w których gwarancja kończy się między 1 marca a 31 maja 2020 roku. W przypadku Volkswagena, Audi i Porsche obowiązuje automatyczne przedłużenie gwarancji o trzy miesiące od dnia, w którym programowo miała skończyć się umowa. Przykładowo, jeśli ochrona obowiązywała do 4 maja, zostanie ona wydłużona do 4 sierpnia. Ulga ta działa zarówno wobec standardowej gwarancji, jak i przedłużonej.
Pozostałe marki: osobisty odbiór auta lub konieczność złożenia wniosku
Choć w przypadku pozostałych marek samochodów nie zostały ogłoszone tak jasno sprecyzowane plany, to nie oznacza to, że ich klienci nie mogą liczyć na inne udogodnienia. W wielu przypadkach działalność serwisów została utrzymana, ale na szczególnych warunkach.
Już kilka tygodni temu jako pierwszy w Polsce bezpłatny odbiór i dowóz auta pod dom przez pracownika serwisu zaoferował Ford. Od niedawna na podobny przywilej mogą liczyć także klienci Skody, którzy będą korzystać z programu Bezpieczny Serwis. Na podobną usługę door-to-door według zapewnień przedstawicieli marek mogą liczyć klienci w wybranych serwisach marek Peugeot, Citroen, Opel i Mitsubishi.
Klienci niektórych marek mogą liczyć także na zwiększoną tolerancję co do wypełniania założeń programów serwisowych. Skala tej pomocy może znacznie różnić się w zależności od producenta. W przypadku aut koncernu PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel) wyznaczony termin lub przebieg można przekroczyć o odpowiednio trzy miesiące i 3000 km. W przypadku Toyoty są to dwa tygodnie lub 1000 km.
Niektórzy podeszli do tematu w jeszcze inny sposób. Klienci marek grupy Fiat Chrysler Automobiles mający trudności w serwisowaniu samochodu i wypełnieniu założeń planu gwarancyjnego powinni je zgłaszać producentowi. Wnioski będą traktowane indywidualnie. Usługę door-to-door oferują z własnej inicjatywy wybrane serwisy grupy na terenie kraju.