Wszyscy patrzą na hybrydy. Toyota wystartuje z Pole Position

Tegoroczne Le Mans na razie nie zaskakuje. Po kwalifikacjach wiemy, że z pierwszych pozycji w 24-godzinny bój wystartuje Toyota. Trudno się dziwić – jako jedyna startuje w topowej klasie.

Rok temu się nie udało. W tym roku Toyota atakuje z całą siłą
Rok temu się nie udało. W tym roku Toyota atakuje z całą siłą
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

15.06.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:45

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Pole Position wywalczyła Toyota TS050 Hybrid w składzie Kazuki Nakajima, Sebastian Buemi i Fernando Alonso. Najlepszy zanotowany czas okrążenia to 3:15.377. Tuż za nim na prostej startowej znajdzie się egzemplarz z numerem 7 w składzie Conway, Kobayashi i Lopez - ta Toyota osiągnęła wynik o 2 sekundy gorszy. Nie zobaczymy na Le Mans Porsche ani Audi. Od 16 czerwca przez 24 godziny będziemy patrzeć na Toyotę. Japoński producent od lat toczy walkę, którą w ubiegłym roku przegrał w dramatycznych warunkach. Na kilka minut przed końcem bolid TS050 Hybrid zawiódł.

Trzeci czas należał do Rebellion Racing, ale pojazd z Thomasem Laurentem nie zatrzymał się na wadze, przez co został przesunięty o kilka miejsc. Na jego miejsce wskoczył samochód z tego samego teamu, a w jego składzie znajdzie się nie tylko Neel Jani, ale i Bruno Senna. Da się wyczuć zapach rywalizacji – pomiędzy autami Rebelliona znajdziemy team SMP Racing. Tam z kolei swoim doświadczeniem będzie brylował Jenson Button.

Tak, to świnka na masce
Tak, to świnka na masce© fot. Szymon Jasina

Na liście startowej wyróżnia się też klasa LMP2, gdzie 4 najszybsze auta powstały w stajni Oreca-Gibson 07. Z kolei LMGTE Pro należy do Porsche 911 RSR w klasycznych malowaniach Rothmans oraz Truffle Hunter.

Tegoroczne Le Mans najprawdopodobniej rozpocznie się w słońcu. Przez 24 godziny na Circuit de la Sarthe spodziewamy się prawdziwej sportowej uczty. Oczywiście jesteśmy na miejscu by przyjrzeć się z bliska jak radzą sobie zespoły w jednym z najważniejszych wyścigów sezonu.

Poz.KierowcyZespółPojazdCzas okrążeniaRóżnica
1S.Buemi, K.Nakajima, F.AlonsoToyota Gazoo RacingToyota3:15.377s0.000s
2M.Conway, K.Kobayashi, J.M.LopezToyota Gazoo RacingToyota3:17.377s2.000s
3A.Lotterer, N.Jani, B.SennaRebellion RacingRebellion/Gibson3:19.449s4.072s
4S.Sarrazin, E.Orudzhev, M.IsaakyanSMP RacingBR Engineering/AER3:19.483s4.106s
5T.Laurent, M.Beche, G.MenezesRebellion RacingRebellion/Gibson3:19.945s4.568s
6H.Hedman, B.Hanley, R.van der ZandeDragonSpeedBR Engineering/Gibson3:21.110s5.733s
7V.Petrov, M.Aleshin, J.ButtonSMP RacingBR Engineering/AER3:21.408s6.031s
8O.Webb, D.Kraihamer, T.DillmannByKOLLES Racing TeamENSO CLM/NISMO3:22.505s7.128s
9O.Rowland, A.Brundle, O.TurveyCEFC TRSM RacingGinetta/Mecachrome3:23.757s8.380s
10P.Lafargue, P-L.Chatin, M.RojasIdec Sport RacingORECA/Gibson
(LMP2)
3:24.842s9.465s
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)