Wściekły Szef – Hennessey Mustang Boss 302 HPE700 (2011)
Szefa można wnerwić na wiele sposobów. Temu wyprodukowanemu przez Forda Szefowi nastąpili na odcisk ludzie Hennesseya, instalując pod jego maską sprężarkę mechaniczną. Teraz Szef jest strasznie wściekły – wściekły jak 700 KM!
14.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:43
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Szefa można wnerwić na wiele sposobów. Temu wyprodukowanemu przez Forda Szefowi nastąpili na odcisk ludzie Hennesseya, instalując pod jego maską sprężarkę mechaniczną. Teraz Szef jest strasznie wściekły – wściekły jak 700 KM!
Boss, model rocznikowy 2012, ma pod maską silnik V8 o nazwie Coyote, który ma objętość skokową 5,0 l. Jak na amerykańskie standardy motor jest bardzo nowoczesny, bo ma 4 zawory na cylinder, a wałki rozrządu znajdują się w głowicach. W wersji Boss jednostka napędowa Mustanga ma moc 446 KM i maksymalny moment obrotowy 515 Nm.
W jednym ze starszych wpisów dotyczących Mustanga GT zastanawiałem się, co będzie, gdy do silnika zostanie dołączone potężne doładowanie. No i już wiemy. W HPE700 Hennessey zastosował sprężarkę mechaniczną typu Roots TVS model R2300 przygotowaną przez firmę Eaton. Żeby zwiększyć dodatkowo ilość powietrza wpadającego do cylindrów, tuner zainstalował międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego typu ciecz-gaz.
Oczywiście po drodze dokonano też innych przeróbek. Pojawiły się na przykład wydajniejsze wtryskiwacze paliwa, do których benzynę dostarcza większa pompa. Nie obyło się bez wymiany powietrznych przewodów dolotowych i filtrów powietrza na większe. Nowy jest również sportowy układ wydechowy.
Wszystko okraszono nową elektroniką i tak oto mechanicy uzyskali 710 KM mocy maksymalnej przy 7000 obr./min. Jeśli ktoś zadaje sobie pytanie, jak długo to wszystko podziała, to Hennessey odpowiada na nie, dając gwarancję na swoje przeróbki na 3 lata lub 36 000 mil.
Ze zmian niezwiązanych z jednostką napędową mamy tylko nowe dywaniki z logo tunera w kabinie oraz kompozytowe nakładki na progi i listwę pod przednim zderzakiem wykonane z włókna węglowego.
Ciekawe, czy ktoś bardziej „rozwścieczy” Szefa niż Hennessey Performance?
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, Coyote
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4951 cmsup3/sup
- Doładowanie: Kompresor Eaton R2300
- Moc maksymalna: 710 KM przy 7000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 143,41 KM/l (seryjny – 90,08 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 355 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1647 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,32 kg/KM (seryjny – 3,69 kg/KM)
- Długość: 4778 mm
- Szerokość: 1877 mm
- Wysokość: 1400 mm
- Rozstaw osi: 2720 mm
Osiągi:
- Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 10,90 sblock position=\inside6768/block
Źródło: Hennessey