Wielka akcja serwisowa koncernu FCA - znów poduszki powietrzne
Fiat Chrysler Automobiles przygotowuje wielką kampanię serwisową dotyczącą poduszek powietrznych. Nie chodzi tym razem o wadę wprowadzoną umyślnie przez Takatę.
16.09.2016 | aktual.: 14.10.2022 13:56
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
W samochodach amerykańskiej części koncernu FCA występuje wada polegająca na nieotwieraniu się poduszek i nieprawidłowym działaniu napinaczy pasów bezpieczeństwa. Wykryto ją w modelach Chrysler Sebring i 200, Dodge Caliber i Avenger, Jeep Patriot i Compass, wyprodukowanych w latach 2010-2014. Na chwilę obecną nie ma informacji o tym, ile samochodów trzeba naprawić w Polsce. Natomiast na całym świecie to aż 1,9 mln aut.
To oczywiście tylko drobiazg w porównaniu z akcją serwisową, związaną z firmą Takata, dotyczącą 64 mln aut na całym świecie. Wadliwe poduszki montowano również w samochodach FCA. Jeep nadal sprzedaje auta z wadliwymi poduszkami, choć zapewnia, że po 6300 próbach nie stwierdzono, że może istnieć jakieś zagrożenie dla bezpieczeństwa. Jednocześnie sprzedając Wranglera z poduszkami Takaty, które będą prędzej czy później wymienione, Jeep informuje o tym klientów. Z raportu opublikowanego trzy miesiące temu przez senatora Billa Nelsona wynika, że takie poduszki montuje się także w innych modelach Fiata i Chryslera.