Więcej mocy w Dacii Duster. Nowa jednostka od Mercedesa
Silnik pochodzi co prawda również od Renault i Nissana, ale jest montowany także w mercedesach. Dacia Duster z nową jednostką staje się produktem jeszcze lepszym dla wymagających klientów. Sprawdzamy, ile kosztuje.
06.12.2018 | aktual.: 28.03.2023 12:26
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dacia Duster to jeden z najpopularniejszych SUV-ów w Europie, również w Polsce. Dlatego Rumiński producent kontrolowany przez alians Renault-Nissan nie zamierza stać w miejscu. Powoli, ale konsekwentnie udoskonala auto, które równie powoli i konsekwentnie zaczyna trafiać w gusta klientów do tej pory z góry wykluczających jego zakup. A to zbyt ubogie wyposażenie, a to za skromny wygląd, a to za słabe silniki...
I właśnie ten ostatni obszar obiecywano poprawić do końca roku. Najpierw podniesiono o 5 KM moc diesli 1.5 dCi z nowym dopiskiem Blue. Potem wprowadzono zupełnie nowy silnik benzynowy, przygotowany wspólnie przez koncern Daimlera i alians Renault-Nissan.
Jest to jednostka 1.3 turbo, która zastąpiła silnik 1.2 turbo. Jej główną zaletą dla kierowców jest wyższa moc, a dla ekologów obecność filtra cząstek stałych.
Tym samym Dacia Duster zmienia się z prostego technicznie samochodu w całkiem nowoczesny model, który coraz mocniej konkuruje z mniej budżetowymi markami.
Nowa jednostka o mocy 130 lub 150 KM trafiła właśnie do polskiej oferty importera marki Dacia. Są też nowe diesle. Pozostawiono także wolnossący silnik benzynowy 1.6 SCe dla najmniej wymagających klientów. Dlatego też cena bazowa auta zupełnie się nie zmieniła. A ile kosztuje Duster z nowymi, mocnymi silnikami?
Okazuje się, że to wciąż najtańszy SUV na rynku. 130-konny duster został wyceniony na 56 100 zł. W wersji z klimatyzacją i przyzwoitym wyposażeniem kosztuje 61 800 zł. Dla 150-konnego silnika przygotowano tylko jedną, najbogatszą specyfikację wyposażenia Prestige za 69 600 zł.
Mamy też złą wiadomość. Nowe jednostki nie są parowane tak jak w Nissanie Qashqaiu czy Renault Kadjarze z automatyczną skrzynią biegów. W ogóle automaty wypadły z oferty polskiego importera. Gorszą wiadomością jest jednak brak napędu na cztery koła, który jest dostępny tylko w połączeniu z silnikiem wolnossącym oraz nowym dieslem.
Aby stać się posiadaczem Dacii Duster 4x4, trzeba kupić ją z silnikiem SCe 115 za 53 400 zł. Z dieslem cena podnosi się do 66 700 zł. Dobrze wyposażony duster z dieslem i napędem 4x4 to wydatek rzędu 75 800 zł w specyfikacji Connected by Orange.