Wheelsandmore MP4‑12C Spider Stage II (2013)

Nieco ponad rok temu Wheelsandmore przygotowało program tuningowy do McLarena MP4-12C. W tym roku odświeżono zestawy zwiększające moc jednostki napędowej. Oto 700-konny MP4-12C wprost z Niemiec.

Wheelsandmore MP4-12C Spider Stage II (2013)
Olgierd Lachowski

26.05.2013 | aktual.: 07.10.2022 21:26

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Na produkcję „małego samochodu sportowego” McLaren zdecydował się już dość dawno temu, ale przygotowanie dobrej konstrukcji trochę trwało. Z założenia MP4-12C miał być konkurentem dla Ferrari 458 Italii i to takim, który będzie lepszy od włoskiego wozu. A przynajmniej nie gorszy.

Brytyjczycy nie żałowali zaawansowanych technologii do projektowania i budowania nowego wozu. Jak na prawdziwy sportowy samochód przystało, McLaren MP4-12C korzysta ze wszystkich rozwiązań, które zwiększają jego szybkość.

Sercem McLarena jest widlasty 8-cylindrowy motor o objętości 3,8 l. Konstruktorzy zastosowali w nim bezpośredni wtrysk paliwa, ale w przeciwieństwie do inżynierów Ferrari zdecydowali się na zastosowanie doładowania. Dwie turbosprężarki zamontowane w układzie równoległym pozwalają rozwinąć MP4-12C moc 625 KM przy 7500 obr./min i moment obrotowy o wartości 600 Nm przy 3000-7000 obr./min.

Obraz

Parametry te dotyczą wersji produkowanej od 2012 roku oraz odmiany Spider. Jednak zaprezentowany na fotografiach MP4-12C Spider legitymuje się jeszcze lepszymi osiągami jednostki napędowej.

Po zainstalowaniu nowego oprogramowania sterującego V-ósemką oraz po zamontowaniu bardziej sportowego układu wydechowego moc maksymalna wzrosła do okrągłych 700 KM, a moment obrotowy podskoczył do 650 Nm.

Podobnie jak w przypadku swojego Lamborghini Aventadora, o osiągach drogowych małego McLarena tuner nie jest w stanie nic powiedzieć. Według informacji podawanych w katalogach fabryczny MP4-12C Spider potrzebuje tylko 3,10 s na przyspieszenie do 100 km/h i rozpędza się do 328 km/h.

Na zewnątrz stuningowany wóz nie różni się zbyt wiele od seryjnego. Różnicę robią koła 6Sporz[sup]2[/sup] o średnicy 20” z przodu i 21” z tyłu. Są one tylko o 0,5” węższe od felg zastosowanych w 792-konnym Lamborghini – mają więc 9,0” na kołach kierowanych i 12,0” na osi napędowej.

Obraz

McLaren został oklejony szarą folią przez Wheelsandmore, ale taką operację tuningową można zamówić równie dobrze w innym warsztacie.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M838T
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 3799 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 184,26 KM/l (seryjny – 164,52 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 350 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 12,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Continental Sport Contact 5P
  • Opony tylne: 325/25 R 21 Continental Sport Contact 5P

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1474 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,11 kg/KM (seryjny – 2,36 kg/KM)
  • Długość: 4507 mm
  • Szerokość: 1908 mm
  • Rozstaw osi: 2670 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/4]

Źródło: Wheelsandmore

Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (0)