We współpracy… - Cam Shaft 458 Italia (2011)
Czytelnicy, którzy z Autokultem są nieco dłużej, być może kojarzą firmę Cam Shaft. Teraz ten tuner z Niemiec, przy współpracy z firmą Wimmer, uatrakcyjnił wizualnie i podkręcił sportowe Ferrari 458 Italia.
09.09.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Czytelnicy, którzy z Autokultem są nieco dłużej, być może kojarzą firmę Cam Shaft. Teraz ten tuner z Niemiec, przy współpracy z firmą Wimmer, uatrakcyjnił wizualnie i podkręcił sportowe Ferrari 458 Italia.
Cam Shaft pojawił się raz na łamach Autokultu przy okazji prezentacji przerobionego Cadillaca CTS-V. Wygląda na to, że Niemcy mają bardzo szeroki wachlarz pomysłów, skoro swoją uwagę przenieśli z USA do Włoch. A padło na wóz nie byle jaki, bo Ferrari 458 Italia.
Bolid z Maranello posiada 4,5-litrową „V-ósemkę” o oznaczeniu Tipo F142. To wolnossący motor z bezpośrednim wtryskiem benzyny do cylindrów, osiągający moc 570 KM przy 9000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 6000 obr./min. Napęd jest przekazywany na tylne koła za pomocą 7-biegowej, zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej skrzyni biegów.
Ważące 1540 kg Ferrari do 100 km/h katapultuje się w ok. 3,40 s, a jego katalogowa prędkość maksymalna to 325 km/h (dziennikarze wycisnęli nawet 330 km/h).
A jakie jest 458 Italia po tuningu? Przede wszystkim oślepia (w słońcu) chromowanym dachem, progami i „wąsami” w przednim zderzaku. Nie jest to jednak powłoka galwaniczna, a doskonale przylegająca, sprawiająca bardzo dobre wrażenie folia. Także folią przyciemniono tylne światła, natomiast seryjne 20-calowe felgi zostały polakierowane na czarno.
Skąd taki pomysł na „pokolorowanie” samochodu? Nie wiem, ale być może inspirowane jest historią Ferrari. W przeszłości zdarzały się egzemplarze o właśnie takim malowaniu.
Cam Shaft podjął współpracę ze znaną firmą przerabiającą Porsche (jako pierwsi i jedyni na razie podkręcili 911 GT2 RS), z Wimmerem. Ekipa z Solingen za cenę 2999 euro zmieniła nieco ustawienia centralnej jednostki sterującej, dzięki czemu Ferrari ma teraz moc 588 KM i moment obrotowy 562 Nm.
Ani osiągi wozu, ani koszt ofoliowania nie zostały podane.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, Tipo F142
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 4499 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 588 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 130,70 KM/l (seryjny – 126,70 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 398 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 8,5 x 20″
- Koła tylne: 10,5 x 20″
- Opony przednie: 235/35 R 20
- Opony tylne: 295/35 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1540 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,62 kg/KM (seryjny – 2,70 kg/KM)
- Długość: 4527 mm
- Szerokość: 1937 mm
- Wysokość: 1213 mm
- Rozstaw osi: 2650 mmblock position=\inside7343/block
Źródło: automobilesreview