W redakcji Autokult.pl: Temat tygodnia - tydzień z autami uterenowionymi, Audi S8 plus i Autodrom Škody
Ile potrafią w terenie uterenowione samochody, które nie miały być terenowe, jak oszczędne w trasie jest Audi S8 plus i ile są warte używane kombi, przygotowane na bezdroża, w wykonaniu Audi i Volvo? Między innymi na te pytania odpowiemy Wam w tym tygodniu. Zapraszam na zaplecze Autokult.pl.
12.09.2016 | aktual.: 01.10.2022 22:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Temat tygodnia: samochody uterenowione
Na ten tydzień przygotowaliśmy dla Was kolejny temat specjalny. Tym razem więcej uwagi poświęcimy samochodom, które nie były projektowane jako terenówki, ale dostały zastrzyk z botoksu, spuchły, nieco oderwały się od ziemi i starają się po bezdrożach dogonić SUV-y i crossovery, które i tak nie nadążają za prawdziwymi wozami offroadowymi. Jak im idzie ta pogoń?
Już dzisiaj (poniedziałek) opowiem Wam jak w terenie radzi sobie DS 4 Crossback, czyli wóz, który jeszcze nie tak dawno temu na masce nosił szewron Citroëna. W środę lub czwartek - o tym dlaczego jeszcze nie wiemy kiedy, wyjaśnię za chwilę - opowiem Wam o swoim spotkaniu z Seatem Leonem X-Perience. Na koniec tygodnia, w piątek, ponownie to ja zaproszę Was na test samochodu. Będzie to Audi A4 allroad - sprawca zamieszania z kompaktem z Hiszpanii.
Naturalnie nie zabraknie tematycznych materiałów o autach używanych. Już teraz Marcin Łobodziński przygotowuje dla Was tekst o tanich, uterenowionych samochodach z napędem na cztery koła. We wtorek Marcin weźmie pod lupę Volvo XC70 II. Oprócz Szwecji, odwiedzimy także Niemcy. Tam Marcin opowie Wam o używanym Audi A6 allroad generacji C5.
Tydzień w rozjazdach
Oprócz pisania, w tym tygodniu czeka nas sporo podróży. We wtorek wybieram się do Poznania na otwarcie nowego Autodromu Škody. Tam przyjrzę się projektowi Škoda Road Safety i wypróbuję w praktyce co do zaoferowania ma nowy tor pod Poznaniem.
Zaraz po powrocie do Warszawy odbieram samochód, który posłuży mi za transport kolejnego dnia. Mowa tu o Audi S8 plus. Pod jego maską pracuje 4-litrowe V8 o mocy 605 KM, które rozpędza niemiecka limuzynę do 100 km/h w 3,8 s. Prędkość maksymalna? 305 km/h. Właśnie tą maszyną, zgodnie z przepisami ruchu drogowego w środę ruszę na prezentację nowego Audi A4 allroad, która potrwa do czwartku. Właśnie w związku z tym wyjazdem na razie nie mogę Wam obiecać dokładnego terminu publikacji materiału z Seata.
Korzystając z okazji, że w trasę ruszę wyjątkowo paliwożernym wozem, postaram się sprawdzić na ile oszczędny okaże się ten luksusowy potwór. S8 plus wyposażone jest w system odłączania cylindrów, więc teoretycznie 4-litrowe biturbo powinno zużywać "tylko" około 10 l benzyny na 100 km. Ktoś pokusi się o zgadnięcie, jaki wynik uda się osiągnąć w praktyce w trasie?
Kolejny tydzień będzie z kolei bardzo pracowity pod względem wyjazdów dla Marcina Łobodzińskiego. O jego premierach opowiem jednak w kolejnym edytorialu.
Obserwuj nas w mediach społecznościowych
Jak zawsze, zachęcam Was do obserwowania nas w mediach społecznościowych. Już wkrótce w tej kwestii możliwości będzie więcej niż dotychczas i nasza praca, my sami oraz nasze samochody - będą dla Was w zasięgu ręki, bliżej, niż kiedykolwiek wcześniej.
Dziękuję w imieniu swoim i całej redakcji za Wasze zaangażowanie, maile, które do nas przysyłacie i liczne komentarze, które piszecie. Do zobaczenia na drogach i w Internecie!