Volvo przechodzi na sprzedaż internetową. Po Wyspach przyszedł czas na Niemcy

Szwedzka marka widzi przyszłość w sprzedaży aut przez internet. W najbliższych latach połowa nowych volvo ma być kupowana w sieci.

Tradycyjne salony sprzedaży nie są priorytetem marki
Tradycyjne salony sprzedaży nie są priorytetem marki
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Volvo

15.03.2024 09:14

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Volvo Cars zamierza przejść na nowy model internetowej, bezpośredniej sprzedaży w Niemczech nie później niż 2026 roku - wynika ze słów Axela Zurhausena z niemieckiego oddziału marki.

W 2023 roku Volvo sprzedało w Niemczech 45 500 aut, co jest czwartym wynikiem na świecie, po Chinach, Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Wyspy Brytyjskie są zresztą pierwszym rynkiem, na którym Volvo zrezygnowało z tradycyjnej sprzedaży na rzecz internetu.

Model sprawdza się na tyle dobrze, że postanowiono zaimplementować go również w Niemczech. Producent nie ukrywa jednak, że przygotowanie odpowiedniego systemu jest czasochłonnym i trudnym procesem.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ostatecznie jednak decyzja ma przynieść spore oszczędności. Zdaniem Axela Zurhausena cytowanego przez Automotive News Europe, koszt dystrybucji w sieci będzie zauważalnie niższy niż w przypadku tradycyjnych modeli sprzedaży.

Przejście na dystrybucję online nie może jednak oznaczać spadku jakości obsługi czy pogorszenia doświadczeń klientów - "Wszyscy producenci samochodów zastanawiają się, jak obniżyć koszty sprzedaży" – powiedział Zurhausen. "Ale niezależnie od tego, jaki model zostanie zastosowany, nie powinno to zaszkodzić zakupom. Znalezienie właściwej równowagi jest ważne." - wyjaśnia.

Komentarze (5)