VW ID.4 jeszcze nie miał premiery, ale już jeździ po Szczecinie. Testy trwają
Elektryczny i zupełnie nowy Volkswagen ID.4 jest jeszcze przedstawiany przez producenta w kamuflażu, ale pierwsze egzemplarze są już testowane w Polsce. Nasz czytelnik ze Szczecina przyłapał jeden z nich.
04.03.2020 | aktual.: 22.03.2023 12:25
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
ID.4 ma być bardziej rodzinnym wariantem modelu ID.3 – pierwszego volkswagena projektowanego od podstaw jako elektryczny, który dla producenta jest tak samo ważny jak kiedyś Garbus czy Golf. Wstępne założenia wskazują, że nowy model będzie nieco dłuższy niż Tiguan, a oparty zostanie na całkowicie nowej platformie MEB. Została ona specjalnie dla samochodów elektrycznych.
Pierwsze egzemplarze testowe ID.4 były pomalowane tak, by przypominały auta konkurencji. Nietrudno się dziwić – srebrna listwa biegnąca przy dachu czy kształt tylnych świateł sugeruje, że mamy do czynienia z Oplem Grandlandem X. Teraz pozbawione maskowań pojazdy poruszają się po ulicach Szczecina. Jak wskazuje nasz czytelnik, Kuba, auta te można spotkać bardzo często. Volkswagen testuje tam również modele ID.3.
Najwyraźniej północno-zachodnia część Polski okazuje się idealnym poligonem doświadczalnym dla pojazdów niemieckiego producenta, bowiem jeszcze tydzień temu na ulicach Barlinka można było zauważyć Volkswagena Arteona Shooting Brake, co potwierdza plotki sprzed kilku miesięcy o planach marki. To właśnie w tej miejscowości mieści się ośrodek badawczy prototypów.
Na razie trudno mówić o jednostkach napędowych ID.4. Wiadomo jedynie, że na początku do sprzedaży trafi wersja z napędem na tył, dopiero później pojawią się egzemplarze z dwoma motorami elektrycznymi. Przewidywany zasięg topowych aut to ok. 500 kilometrów. Premiery możemy spodziewać się najwcześniej w drugiej połowie 2020 roku.