Używany Opel Corsa D w pigułce
Opel Corsa D to jeden z bardziej poszukiwanych samochodów używanych w tym roczniku i segmencie. W 2006 roku nastąpił duży przełom, ponieważ Corsa C była zupełnie inną konstrukcją, a do tego nowy model stał się bardziej niezawodny.
19.12.2017 | aktual.: 30.03.2023 09:59
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: 2006-2014 (facelifting 2011)
Ceny rynkowe: 8000-35 000 zł
Awaryjność: przeciętna
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: hatchback 3d i 5d
Pojemność bagażnika: 285 l
Popularne silniki benzynowe:
- 1,0 (60-69 KM)
- 1,2 (70–85 KM)
- 1,4 (86–100 KM)
- 1,4 T (120 KM)
- 1,6 T (150–211 KM)
Popularne silniki Diesla:
- 1,3 CDTI (75–95 KM)
- 1,7 CDTi (125–130 KM)
Wersje sportowe: Corsa GSi (150 KM), OPC (191-211 KM)
Zaprezentowany w 2006 roku Opel Corsa D powstał na tej samej płycie podłogowej co Fiat Grande Punto, ale nie dzieli z nim zbyt wielu podzespołów. Wygląda zupełnie inaczej, nawet inaczej się nim jeździ. Ma dobrze zestrojone, komfortowe zawieszenie.
Kabina Corsy D jest wykonana z przyjemnie wyglądających materiałów, choć po kilku latach niektóre elementy mogą skrzypieć. Wnętrze jest dość przestronne, nawet dla czterech osób, ale bagażnik jak na dzisiejsze standardy jest mały - 285 l.
Jedną z największych zalet Opla Corsy D jest ogromny wybór wersji silnikowych o mocy od 60 do 211 KM. Są to jednostki zarówno ekonomiczne, jak i dynamiczne - tak benzynowe, jak i diesle (najmocniejszy ma 130 KM). Opel oferował nawet wersje z fabrycznie montowaną instalacją gazową. Samochód okazał się tak udaną konstrukcją, że kolejna generacja Corsa E jest na dobrą sprawą głębokim liftingiem Corsy D.
Typowe usterki Opla Corsy D:
- drobna korozja,
- awarie systemu ABS,
- awarie radioodtwarzacza,
- awarie ogrzewania tylnej szyby,
- awarie sterowników silnika i bezpieczników (początek produkcji),
- przedwczesne zużycie przekładni kierowniczej,
- hałasujące tylne zawieszenie,
- rozciągnięty łańcuch rozrządu (silniki benzynowe 1,0 i 1,2, w mniejszym stopniu 1,4),
- awarie cewek zapłonowych (silniki benzynowe 1,0 i 1,2),
- zatarcie turbosprężarki i silnika, niedziałający napinacz rozrządu (często zbyt mało oleju w dieslu 1,3 CDTI),
- zapchanie filtra DPF (silnik 1,7 CDTI),
- awarie mechanizmu przekładni Easytronic.
Czego szukać:
Najlepiej egzemplarzy poliftowych z silnikami benzynowymi o mocy od 80 KM w górę. Wersji z dieslem 1,3 CDTI o mocy 90 lub 95 KM. Jeżeli chcecie czegoś oryginalnego, poszukajcie aut sprowadzonych, w ciekawych konfiguracjach kolorystycznych i wyposażeniowych.
Czego unikać:
Samochodów z silnikami 1,0 oraz podejrzanie tanich OPC. Nie kupujcie diesla 1,7 do miasta i 1,3 na trasę - odwrotnie jak najbardziej. Unikajcie wersji z automatyczną skrzynią Easytronic (5-biegowa). Zamiast wybierzcie Corsę 1,4, do której oferowano zwykły automat (4-biegowy). Uwaga na wyeksploatowane samochody poflotowe.