Używane Audi A3 (8V) w pigułce. Nowoczesny kompakt prawie bez wad
Audi A3 trzeciej generacji wciąż można kupić w salonie, ale historia tego modelu zaczęła się w 2012 roku, więc pewne informacje na jego temat są już dostępne, a użytkownicy ponarzekali na to, co im się nie podoba. Przyjrzyjmy się modelowi do liftingu.
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: od 2012 (lifting 2016)
Ceny rynkowe:40 000 - 70 000 zł
Awaryjność: niska
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: hatchback 3d i 5d, sedan, kabriolet
Pojemność bagażnika: 365 l (3d), 385 l (5d), 425 l (sedan)
Popularne silniki benzynowe Audi A3 (8V):
- 1.2 TFSI (105 i 110 KM)
- 1.4 TFSI (122 KM)
- 1.4 TFSI cod (140 KM)
- 1.4 TFSI cod (150 KM)
- 1.8 TFSI (180 KM)
Popularne silniki Diesla Audi A3 (8V):
- 1.6 TDI (105 KM)
- 1.6 TDI (110 KM)
- 2.0 TDI (150 KM)
- 2.0 TDI (184 KM)
Wersje sportowe: S3 2.0 TFSI (300 KM), RS 3 2.5 TFSI (367 KM)
Obecną generację Audi A3 zaprezentowano w 2012 roku. Auto powstało na zupełnie nowej płycie podłogowej, którą dzieli m.in. z Volkswagenem Golfem VII. Różnica w stosunku do poprzedników jest o tyle duża, że o ile starsze modele były dość ciasne jak na kompakty, o tyle samochody zbudowane na płycie MQB należą do najprzestronniejszych.
Poza tym na plus zmieniła się jakość prowadzenia, a samochody są bardzo dobrze wyciszone. Audi jeszcze bardziej poprawiło jakość wnętrza, a funkcjonalność i ergonomia to najwyższy poziom. Cieszy także bardzo mocno rozbudowana i co ważne poprawiona gama silników.
Małe benzyniaki mają już poprawiony rozrząd, historie z braniem oleju przez te większe w zasadzie dobiegły końca (choć 1.8 TFSI są wciąż ryzykowne), a diesle nie wykazują żadnych typowych usterek. Nie wiadomo, jak będzie się spisywał system odłączania cylindrów w jednostce 1.4 TFSI cod.
Tak na dobrą sprawę Audi A3 jest samochodem bezproblemowym. Zdarzają się czasami usterki nowoczesnej elektroniki, którą ten model jest nafaszerowany. Bardziej cierpią egzemplarze o większej mocy, eksploatowane przez kierowców z ciężką nogą. Może się zdarzyć przedwczesne zużycie sprzęgieł, a nawet elektroniki sterującej przekładniami S tronic.
Typowe usterki Audi A3 (8V):
- problemy z silnikami 1.8 TFSI z początku produkcji,
- przedwczesne awarie skrzyń automatycznych S tronic,
- usterki kluczyka bezdotykowego,
- wypalające się tylne światła diodowe.
Czego szukać:
Dobrze skonfigurowanych samochodów, które mocniej straciły na wartości.
Czego unikać:
Aut powypadkowych, które trudniej przywrócić do pełnej sprawności niż starsze generacje.