Używane Audi A3 (8V) w pigułce. Nowoczesny kompakt prawie bez wad
Audi A3 trzeciej generacji wciąż można kupić w salonie, ale historia tego modelu zaczęła się w 2012 roku, więc pewne informacje na jego temat są już dostępne, a użytkownicy ponarzekali na to, co im się nie podoba. Przyjrzyjmy się modelowi do liftingu.
14.06.2018 | aktual.: 30.03.2023 09:40
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: od 2012 (lifting 2016)
Ceny rynkowe:40 000 - 70 000 zł
Awaryjność: niska
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: hatchback 3d i 5d, sedan, kabriolet
Pojemność bagażnika: 365 l (3d), 385 l (5d), 425 l (sedan)
Popularne silniki benzynowe Audi A3 (8V):
- 1.2 TFSI (105 i 110 KM)
- 1.4 TFSI (122 KM)
- 1.4 TFSI cod (140 KM)
- 1.4 TFSI cod (150 KM)
- 1.8 TFSI (180 KM)
Popularne silniki Diesla Audi A3 (8V):
- 1.6 TDI (105 KM)
- 1.6 TDI (110 KM)
- 2.0 TDI (150 KM)
- 2.0 TDI (184 KM)
Wersje sportowe: S3 2.0 TFSI (300 KM), RS 3 2.5 TFSI (367 KM)
Obecną generację Audi A3 zaprezentowano w 2012 roku. Auto powstało na zupełnie nowej płycie podłogowej, którą dzieli m.in. z Volkswagenem Golfem VII. Różnica w stosunku do poprzedników jest o tyle duża, że o ile starsze modele były dość ciasne jak na kompakty, o tyle samochody zbudowane na płycie MQB należą do najprzestronniejszych.
Poza tym na plus zmieniła się jakość prowadzenia, a samochody są bardzo dobrze wyciszone. Audi jeszcze bardziej poprawiło jakość wnętrza, a funkcjonalność i ergonomia to najwyższy poziom. Cieszy także bardzo mocno rozbudowana i co ważne poprawiona gama silników.
Małe benzyniaki mają już poprawiony rozrząd, historie z braniem oleju przez te większe w zasadzie dobiegły końca (choć 1.8 TFSI są wciąż ryzykowne), a diesle nie wykazują żadnych typowych usterek. Nie wiadomo, jak będzie się spisywał system odłączania cylindrów w jednostce 1.4 TFSI cod.
Tak na dobrą sprawę Audi A3 jest samochodem bezproblemowym. Zdarzają się czasami usterki nowoczesnej elektroniki, którą ten model jest nafaszerowany. Bardziej cierpią egzemplarze o większej mocy, eksploatowane przez kierowców z ciężką nogą. Może się zdarzyć przedwczesne zużycie sprzęgieł, a nawet elektroniki sterującej przekładniami S tronic.
Typowe usterki Audi A3 (8V):
- problemy z silnikami 1.8 TFSI z początku produkcji,
- przedwczesne awarie skrzyń automatycznych S tronic,
- usterki kluczyka bezdotykowego,
- wypalające się tylne światła diodowe.
Czego szukać:
Dobrze skonfigurowanych samochodów, które mocniej straciły na wartości.
Czego unikać:
Aut powypadkowych, które trudniej przywrócić do pełnej sprawności niż starsze generacje.