Używana Honda Accord VII w pigułce. Elegancki wóz szybko traci na wartości
Jeszcze kilka lat temu Honda Accord VII dobrze trzymała wartość. Obecnie widać, że szybko tanieje, a ceny trzymają szczególnie wersje 2.4. Co jest grane?
04.06.2018 | aktual.: 30.03.2023 10:18
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Roczniki: 2002-2008 (lifting 2006)
Ceny rynkowe: 10 000 – 35 000 zł
Awaryjność: niska
Koszty eksploatacji: niskie
Wersje nadwoziowe: sedan, kombi
Pojemność bagażnika: sedan 459 l, kombi 518 l
Popularne silniki benzynowe Hondy Accord VII:
- 2.0 i-VTEC (155 KM)
- 2.4 i-VTEC (190 KM)
Popularne silniki Diesla Hondy Accord VII:
- 2.2 i-CTDi (140 KM)
Honda Accord VII, produkowana na Europę w Japonii, zastąpiła starszy model wytwarzany w Wielkiej Brytanii. Wydawało się, że jakość wzrośnie, ale realia pokazały, że jest zupełnie na odwrót.
Honda Accord zyskała dwa elementy ważne dla rynku europejskiego. Nadwozie kombi oraz silnik Diesla. Jedno i drugi zasługuje na uznanie. Kombi o nazwie Tourer może nie zachwyca urodą, ale jest o blisko 10 cm dłuższe od sedana i ma bardzo duży, praktyczny bagażnik.
Pierwszy japoński diesel 2.2 i-CTDi bardzo szybko okazał się najlepszym w swojej klasie. Nie dość, że bardzo dynamiczny dzięki szerokiemu zakresowi obrotów, to jeszcze oszczędny i niezwykle niezawodny. Dziś mamy już do czynienia z motorami trochę sfatygowanymi, choć nadal można je uznać za bardzo dobre.
Niestety, samochód zaliczył kilka wpadek jakościowych. Benzyniaki 2.0 z serii K20 miały wadliwe wałki rozrządu. Dziś to już nie problem, ale był. Za to jest inny - sporadycznie zdarzają się wytarcia tłoków o ściankę cylindra.
Wadliwa linka gazu powodowała szarpanie - zostało to naprawione w ramach akcji serwisowej. Zabezpieczenie antykorozyjne jest fatalne i Accordy VII rdzewieją znacznie szybciej niż poprzednik. Cienka warstwa lakieru słabo chroni nadwozie, a zaparowane lampy i zacinające się regulatory reflektorów ksenonowych psują cały obraz.
Oczywiście Honda Accord VII na tle wielu innych modeli – czy to z Japonii czy z Europy – to wciąż wzorzec niezawodności, a także tani w utrzymaniu samochód. Jednak nie jest już tak trwała i bezproblemowa jak Accord VI.
Przez korozję auto szybko traci wartość, choć wciąż dobrze trzyma ją odmiana 2.4 i-VTEC zapewniająca bardzo dobre osiągi. Ładne egzemplarze są wciąż w cenie, ale jeżeli chcecie kupić ten model, dokładnie obejrzyjcie nadwozie. Niestety spora liczba egzemplarzy jest w kiepskim stanie.
Typowe usterki Hondy Accord VII:
- korozja nadwozia i uszkodzenia lakieru,
- uszkodzona regulacja reflektorów,
- uszkodzenia głowicy w silnikach zasilanych LPG,
- fatalny stan hamulców niektórych egzemplarzy,
- luzy na przekładni kierowniczej,
- awarie wspomagania.
Czego szukać:
Egzemplarzy z możliwie najmniejszą ilością korozji.
Czego unikać:
Unikaj aut z widoczną korozją, bo tam, gdzie wzrok nie sięga, jest znacznie gorzej. Diesle po przebiegach rzędu 300-400 tys. km mogą wymagać większych nakładów finansowych. Nie polecam również zakupu samochodów z instalacją gazową, w których silnik ma choćby najmniejsze problemy z pracą, chyba, że od razu nastawisz się finansowo na wymianę.
Zobacz także