Uziemiony – Loder1899 Evoque Coupé SD4 2.2 Horus (2012)

Firma Loder1899 jest kolejnym tunerem, który potrafi przerobić Range Rovera Evoque na samochód, który nie nadaje się w żaden teren. Przykładem tego jest wersja Horus wyposażona w silnik z zapłonem samoczynnym.

Uziemiony – Loder1899 Evoque Coupé SD4 2.2 Horus (2012)
Olgierd Lachowski

04.04.2012 | aktual.: 07.10.2022 19:30

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Loder1899 nazwał tego Evoque’a imieniem jednego z najważniejszych bogów egipskich. Ciekawe dlaczego. Moim zdaniem lepsza byłaby nazwa nawiązująca do jego braku możliwości jazdy w terenie. A winny temu jest tuner, który zaopatrzył Evoque’a nie tylko w zestaw wzmacniający silnik, ale też pakiet nadwoziowy. Zacznijmy od tego drugiego.

Obraz

Tym, co od razu przykuwa wzrok oglądającego tego Range Rovera, są oczywiście szerokie nakładki na błotniki. Firma tuningowa nie podaje ich szerokości, ale muszą być duże, ponieważ udało się pod nimi zmieścić 23-calowe felgi z oponami Michelin o rozmiarze aż 315/35 R 23!

Również nowa jest atrapa tylnego dyfuzora. Za to spojler na dachu to element seryjny. Razem z dachem obie te części pomalowano na ten sam kolor co nakładki na błotniki.

Obraz

Auto zostało obniżone za sprawą nowego zestawu zawieszenia, jednak Loder1899 nie podał żadnych szczegółów na jego temat. Niestety, obniżenie podwozia i wstawienie kompletnie nieterenowych opon ma swoje odbicie w tym, że tym Land Roverem w zasadzie nie da się jeździć poza drogami asfaltowymi.

Obraz

Pod maską też nastąpiły drobne zmiany. Samochód ma 2,2-litrowy silnik spalający olej napędowy, który jest zaopatrzony w turbosprężarkę. Normalnie ta jednostka napędowa rozwija moc 190 KM i moment obrotowy 420 Nm. Użycie nowego chipu sterującego motorem sprawiło, że moc maksymalna podskoczyła o 30 KM, a moment obrotowy wzrósł do imponujących 550 Nm. Ma to swoje odzwierciedlenie w osiągach „coupé”.

Przed modyfikacjami ten Evoque Coupé osiągał prędkość 195 km/h. Teraz wrosła ona do 210 km/h. Również lepszy jest czas przyspieszania do 100 km/h. Obecnie sprint do setki zajmuje autu 8,20 s, czyli o 0,30 s szybciej, zanim wóz trafił w ręce inżynierów Lodera.

Obraz

Tuner swoją pracę (razem z częściami) wycenia na 12 047 euro.

Dane techniczne

  • Typ: R4, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2179 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 220 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 100,96 KM/l (seryjny – 87,20 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 550 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 300 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 302 mm
  • Koła przednie: 23”
  • Koła tylne: 23”
  • Opony przednie: 315/35 R 23 Michelin
  • Opony tylne: 315/35 R 23 Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1685 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,66 kg/KM (seryjny – 8,87 kg/KM)
  • Długość: 4355 mm
  • Rozstaw osi: 2660 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,20 s
  • Prędkość maksymalna: 210 km/hblock position=\inside6022/block

Źródło: carscoop

Źródło artykułu:WP Autokult
tuningLand RoverRange Rover
Komentarze (0)