Tuner nie wiedział, że "się nie da". BMW M2 w wersji cabrio

Nie doczekamy się BMW M2 w wersji cabrio – przynajmniej nie wprost z bawarskiego salonu. Z pomocą przychodzi tuner Lightweight Performance, który nie tylko oferuje małego zabijakę bez dachu, ale dodatkowo podkręca jego możliwości.

BMW M2 cabrio od Lightweight Performance
BMW M2 cabrio od Lightweight Performance
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

11.05.2018 | aktual.: 14.10.2022 14:41

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Lightweight Performance najwyraźniej ma słabość do M2, bowiem już wcześniej niemiecki tuner wrzucił pod maskę małego BMW silnik S55 z BMW M4. Teraz oferuje M2 w wersji bez dachu. Modyfikacja nie polega jednak na odcięciu dachu. To byłoby za proste.

Za proste i zbyt niebezpieczne dla wytrzymałości konstrukcji. Dlatego Lightweight bierze na warsztat serię 2 cabrio, a później wymienia w niej większość elementów. Zawieszenie, silnik, właściwie cały układ napędowy jest przeniesiony z agresywnego M2. Tak powstaje LW M2, a egzemplarz na zdjęciach przezywany jest Hillary.

Dodatkowa kuracja wzmacniająca, obejmująca np. tytanowy wydech, pozwoliła uzyskać z sześciu cylindrów 428 KM oraz 600 Nm (czyli więcej niż np. pokazanej niedawno wersji Competition) trafiających na asfalt poprzez siedmiobiegową przekładnię wyjętą z M4 GTS. Prędkość maksymalna to 300 km/h.

BMW M2 cabrio
BMW M2 cabrio© mat. prasowe

Egzemplarze po tuningu mają 21-calowe felgi z oponami o rozmiarze nawet 305/35, a za utrzymanie BMW na drodze odpowiada zawieszenie Bilstein Clubsport. Elektronika również wyjęta jest z M4 GTS.

"Hillary" nie jest egzemplarzem pokazowym. Ekipa z Lightweight Performance szacuje, że cena takiego M2 bez dachu to 75 tys. euro, czyli 15 tys. euro więcej niż standardowe M2.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/12]
Źródło artykułu:WP Autokult
Komentarze (3)